ویروس اچ پی وی و ازدواج

ویروس اچ پی وی و ازدواج ؛ تاثیر hpv روی رابطه جنسی و عاطفی

یکی از دغدغه های زوج ها قبل و پس از ازدواج ابتلا شدن به ویروس اچ پی وی می باشد. که از زن یا مرد به شریک جنسی خود انتقال پیدا میکند. حال سوال اصلی اینجاست که اگر متوجه ابتلا به این عارضه شویم چه کاری باید انجام دهیم و چگونه این موضوع را به شریک جنسی خود اطلاع دهیم تا روی رابطه عاطفی تاثیر منفی نگذارد؟ 

ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی hpv مجموعه ای بیش از 100 نوع ویروس است که هر کدام علائم خاص خود را دارند. حدود 40 شاخه از این ویروس عفونت مقاربتی (STI) تلقی می شوند که شایع ترین نوع HPV از طریق تماس تناسلی پوست به پوست منتقل می شود. این اتفاق معمولاً از طریق رابطه جنسی مقعدی ، واژینال یا دهانی اتفاق می افتد.

HPV شایع ترین بیماری جنسی به حساب می آید. طبق آمار بهداشت جهانی تقریباً 80 میلیون آمریکایی مبتلا به این ویروس بوده و سالانه 14 میلیون فرد جدید نیز به آمار اضافه می شوند.

به احتمال بسیار بالا کسانی که از نظر جنسی فعال هستند، در دوره ای از زندگی خود به این ویروس مبتلا می شوند. برای برخی از افراد همراه با علائمی مانند زگیل تناسلی در واژن، مقعد، روی آلت تناسلی یا داخل دهان و گلو است و برخی دیگر می توانند تا چندین سال هم هیچ علائمی نداشته و ناقل این بیماری باشند. این ویروس در افرادی که سیستم ایمنی بدنی قوی دارند، احتمال دارد از بین برود ولی افرادی که سیستم بدنی ضعیف دارند، معمولا تا آخر عمر خود با این ویروس زندگی میکنند.

لازم به ذکر است که HPV به ندرت می تواند باعث سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های دستگاه تناسلی، گلو و ریه شود.

از آنجا که HPV می تواند برای مدت طولانی بدون شناسایی باقی بماند ، ممکن است تا مدت زمان طولانی نتوان آن را تشخیص داد به همین دلیل است که انتقال آن بسیار شایع است. پس به محض مطلع شدن از وجود بیماری در بدن خود وظیفه دارید که آن را با شرکای جنسی خود به اشتراک بگذارید.

چگونه در مورد HPV با شریک زندگی خود صحبت کنیم ؟

در بعضی از موارد افراد بیشتر اینکه نگران خود باشند، استرس این را دارند که چگونه باید این اتفاق را به شریک زندگیشان بگویند. باید بگوییم که این امر کاملا طبیعی است. نکات زیر انجام این کار را برای شما راحت تر کرده و کمک می کند تا بتوانید درک درستی از وضعیت خود و همسرتان داشته باشید:

چطور با همسرم درباره زگیل تناسلی صحبت کنم

به شناخت درستی از وضعیت خود برسید

پرس و جو از دیگران، حرف های متناقض دوستان یا مراجعه به سایت های نامعتبر اینترنتی معمولا باعث استرس و دلهره بیشتر در افراد می شود.اکثر اوقات علائم بیمار با راه حل درست رفع می شوند ولی فشاری که از طرف افراد دیگر وارد می شود، می تواند حال روحی فرد را بهم بریزد.

پیش از انجام هر کاری، مطمئن باشید که اگر علائمی مشاهده کردید، به پزشک متخصص برای تشخیص درست و ارائه راه حل مناسب مراجعه می کنید. 

مطلب مرتبط: برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

به یاد داشته باشید که شما هیچ کار اشتباهی نکرده اید

به این فکر فرو نروید که باید به خاطر مشکلی که برایتان پیش آمده عذرخواهی کنید. HPV ویروسی بسیار رایج است و اگر از نظر جنسی فردی فعال هستید ، این ویروس یکی از خطراتی بوده که به آن گرفتار شدید. ولی این اتفاق بدان معنا نیست که شما یا شریک زندگی خود کار اشتباهی انجام داده اید.

زیرا این ویروس به طور شایع بین افراد در حال انتقال است و تقریبا غیر ممکن است که پی ببرید از چه کسی به این عفونت مبتلا شده اید.

در زمان مناسب این موضوع را مطرح کنید

از هر زمانی برای باز کردن این موضوع استفاده نکنید زیرا فقط باعث آشوب کردن طرز تفکرات همسرتان می شوید. سعی کنید وقتی شروع به صحبت درباره این موضوع بکنید که در بحران عاطفی به سر نمی برید و می توانید هر دو طرفتان تصمیم عاقلانه بگیرید.

اگر از واکنش یا سوالات طرف مقابلتان نگران هستید، می توانید از او بخواهید تا در ویزیت بعدی دکترتان شما را همراهی کند. پزشک می تواند با راه حل های منطقی تری این موضوع را برای هر دو شما توضیح دهد.

مراجعه به پزشک برای زگیل تناسلی

سوالات خود را سبک سنگین کنید!

موضوعاتی که درباره آنها باید بحث کنید را از قبل در نظر داشته باشید. اگر خودتان هم از قبل تحقیقاتی درباره این بیماری انجام داده اید، احتمالا باید بدانید که چه نکاتی از همه مهم تر هستند ولی اگر هنوز این نکات را نمی دانید، می توانید از سوالات زیر کمک بگیرید:

  • آیا شما و همسرتان به درمان نیاز دارید؟
  • چگونه متوجه شدید که به اچ پی وی مبتلا شده اید؟
  • آیا شریک زندگی شما باید آزمایش hpv دهد؟
  • آینده رابطه شما با وجود ابتلا به اچ پی وی چگونه است؟

درباره آینده اچ پی وی و ازدواج خود صحبت کنید

پی بردن به HPV نباید پایان رابطه شما باشد. اگر همسرتان از این اتفاق ناراحت یا عصبانی است ، به خود یادآوری کنید که هیچ کار اشتباهی نکرده اید. ممکن است مدتی طول بکشد تا شریک زندگی شما این موضوع را درک کند و بتواند تصمیم درستی بگیرد.

این موضوع را فراموش نکنید که این ویروس در برخی از افراد با تقویت سیستم بدنی پس از 2 سال از بین رفته است و این شانس برای شما و شریک زندگیتان هم وجود دارد. همچنین علائم ناشی از ویروس نیز مانند زگیل کاملا قابل درمان است.

مطلب مرتبط: بهترین درمان زگیل تناسلی

شایعات مربوط به اچ پی وی و ازدواج یا رابطه جنسی افراد

اگر تصمیم دارید از راه درست برای حل کردن این مشکل اقدام کنید، باید بدانید سوالات متداولی وجود دارند که هر کس تجربه خود و چیزهایی را که شنیده است در جواب آنها بیان می کند. نیاز است آنها را بدانید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای اچ پی وی و ازدواج خود بگیرید:

آیا هر نوع سویه از ویروس اچ پی وی باعث سرطان می شود؟

مشخص است که نه! از بیش از 100 سویه ویروس اچ پی وی، تعداد انگشت شماری از آنها به سرطان منجر به سرطان می شوند. اگرچه درست است که HPV می تواند انواع مختلفی از سرطان را ایجاد کند ، اما این عارضه بسیار نادر است.

اگر همسر من اچ پی وی یا زگیل تناسلی داشت یعنی به من خیانت کرده؟

همیشه ابتلا یکی از افراد به اچ پی وی به معنی خیانت کردن در رابطه نیست. زیرا همانطور که پیشتر ذکر کردیم، ممکن است کسی سال ها به این ویروس مبتلا بوده و پس از مدتی علائم داشته باشد. پس منشا آن تقریبا غیر قابل تشخیص است که عفونت از چه کسی به چه کسی انتقال یافته است.

آیا تا آخر عمر ویروس اچ پی وی در بدن می ماند؟

اگرچه ممکن است بعضی از افراد عود مجدد زگیل و رشد غیرطبیعی سلول های دهانه رحم را در طول زندگی خود تجربه کنند، اما همیشه اینطور نیست.  هنگام ابتلا به این ویروس چند وضعیت برای یک فرد به وجود می آید:

  1. فرد مبتلا به ویروس شده، علائم ظاهر شوند، علائم را درمان کند و پس از چند وقت با تقویت سیستم ایمنی ویروس از بین برود.
  2. فرد مبتلا به ویروس شده، علائم نداشته باشد و با سیستم ایمنی قوی بدنی در مدت زمانی بین چند ماه تا چند سال (نسبت به مقاومت بدن هر فرد) ویروس از بین برود.
  3. فرد مبتلا به ویروس باشد، علائم ظاهر و درمان شوند ولی به دلیل سیستم ایمنی پایین بدن ویروس از بین نرود.
  4. فرد مبتلا به ویروس باشد، علائم ظاهر نشوند و به دلیل سیستم ایمنی پایین بدن ویروس از بین نرود.

آیا کاندوم از انتقال ویروس اچ پی وی در ازدواج و رابطه جلوگیری می کند؟

کاندوم به محافظت در برابر بسیاری از بیماریهای جنسی از جمله اچ آی وی HIV و سوزاک کمک می کند زیرا این دو از طریق ترشحات اندام تناسلی طرفین انتقال می یابند. در حالی که HPV می تواند از طریق تماس پوست ناحیه تناسلی هم انتقال پیدا کند. در نتیجه حتی در صورت استفاده از کاندوم ، ویروس اچ پی وی قابل انتقال می باشد. لازم است متذکر شویم؛ کسانی که دچار hpv می شوند، شانس بیشتری برای دریافت HIV دارند. اگر از نظر جنسی فعال هستید ، انجام آزمایش HPV به صورت سالیانه اهمیت زیادی دارد.

آیا چکاپ های ماهیانه یا آزمایشات ازدواج HPV را مشخص می کنند؟

در پاسخ باید گفت که خیر. آزمایش اچ پی وی یکی از آزمایشاتی است که خصوصی بوده و نسبت به تقاضا فرد از پزشک تجویز می شود. ممکن است چکاپ های سالانه از عفونت داخل مقعد، واژن و آلت تناسلی خبر دهند ولی لزوما ویروس اچ پی وی را مشخص نمی کنند. به همین دلیل انجام تست پاپ اسمیر (مخصوص زنان) و آزمایش hpv ضرورت دارد. همچنین این آزمایش جزو آزمایشاتی که زوجین پیش از ازدواج انجام می دهند، نمی باشد.

چگونه می توان از عفونت یا انتقال HPV جلوگیری کرد؟

با توجه به اینکه پیشتر ذکر کردیم کاندوم قابلیت پیشگیری صد در صد از اچ پی وی را ندارد، تنها راه برای جلوگیری نداشتن شرکای جنسی متعدد و تعهد به یک نفر در روابط جنسی است. با این حال توصیه می شود از کاندوم هنگام مقاربت برای پیشگیری از بیماریهای جنسی دیگر استفاده شود.

بهترین روش برای درمان علائم اچ پی وی یا زگیل تناسلی چیست؟

روش قطعی برای ریشه کن کردن و درمان صد در صد زگیل تناسلی لیزر درمانی CO2 می باشد که این زائده را از ریشه سوزانده، بدون خونریزی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. در این روش به هیچ عنوان وقت بیمار گرفته نمی شود زیرا لیزر تنها روش درمانی است که به صورت سرپایی در کلینیک های پزشکی انجام می شود. در نتیجه در کمتر از یک ساعت مراجعه کننده می تواند به خانه یا محل کار خود باز گردد بدون اینکه عوارض و دوره نقاهت طولانی مدت را تجربه کند. زمان کوتاه لیزر یکی از مهم ترین عواملی می باشد که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. به همین دلیل است که حتی مردم از شهرستان ها برای انجام لیزر به سمت شهرها روانه شده و همان روز به محل زندگی خود باز می گردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

93 دیدگاه دربارهٔ «ویروس اچ پی وی و ازدواج ؛ تاثیر hpv روی رابطه جنسی و عاطفی»

  1. سلام اقای دکتر وقتتون بخیر میشه لطفا منو راهنمایی کنید،
    من یه مدته نامزد کردم و نامزدم ازم درخواست رابطه کرد من قبول نکرد گفتم تا زمان خودش برسه ، ولی خب قبول نکرد لاپی و… به روش دیگه خودش رو ارضا کرده ، حالا گیر داده برای رابطه مقعدی ،حالا تحقیق کردم و مطالعه ضررداره واقعا ، ولی اگه از کرم زایلاپی استفاده کنم یه بی حسیه و اینکه وقتی بی حس بشه خب قطعا دردش هم کمتره و دریچه مقعد کمتر به درد واکنش میده ، و اینکه از روغن ماساژ زیاد استفاده کنه و از کاندوم اجازه بدم ماهی ۲بار یا ۳ بار بازم برام مشکل ایجادمیشه ؟
    توروخدا منو راهنمایی کنید

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. علاوه بر عوارضی که مطالعه کردید، رابطه مقعدی به مرور زمان منجربه مشکل بی اختیاری در دفع مدفوع میشه یعنی در واقع عضلات مقعد شما کارکرد اختیاری خودشون رو از دست میدهند. از طرفی دیگر باعث سرد مزاجی آقایون میشه. چون دریچه مقعد به طور معمول تنگ تر از واژن هست و باعث انزال زودتر آقایون میشه. به همین دلیل ممکنه بعدها زمانی که از جلو رابطه داشتید ایشون ممکنه نسبت به شما سرد مزاج شوند. به علاوه در رابطه مقعدی ممکنه خانم ها ارضاع نشوند و آسیب ببینند.

  2. سلام وقت بخیر
    من دوماهه که متوجه شدم hpv دارم و ازونجایی که من تمام طول عمرم فقط باهمسرم رابطه داشتم قطعا این ویروسو از ایشون گرفتم و واقعا نسبت بهش حس بدی پیداکردم و الان دوماهه که میترسم و هیچ رابطه ای باهاش نداشتم و واقعا دارم اذیت میشم میشه لطفا کمکم کنید?اینکه آیا تنها راه انتقال این ویروس رابطه جنسیه؟ و اینکه اگه ازبن ببعد باهاش رابطه داشته باشم ممکنه به انواع دیگه ی ویروس هم مبتلا بشم؟?

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله روشهای انتقال ویروس از طریق رابطه جنسی یا تماس نواحی تناسلی با یکدیگر می باشد. بهتر است که راجع به این موضوع با ایشان صحبت کنید. باید برای درمان زائده ها و زدن واکسن اچ پی وی اقدام کنید. واکسن باعث میشه که به سویه های دیگر ویروس مبتلا نشوید.

      1. سلام. وقتتون بخیر. ایا واکسن رو میشه در 40 سالگی هم تزریق کرد و ایمن شد/

        1. hpvdarmanAdmin

          سلام دوست عزیز. حتما باید با پزشک زنان مشورت کنید و آزمایش دهید.

  3. سلام خسته نباشید دکتر ببخشید من متوجه شدم که زگیل دارم و مجرد هستم رفتم و با پماد الدرا زگیل از بین رفت ایا میتونم ازدواج کنم . تشکیل خانواده بدم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. باید قبل از ازدواج تست اچ پی وی بدهید و اگر مثبت بود حتما با همسرتان در میان بگذارید. این ویروس فقط با تماس جنسی هم منتقل می شود. تحت نظر یک متخصص بیماریهای مردان باشید زیرا امکان دارد با روند درمان به طور کل ویروس از بین برود.

  4. سلام – یکماه پیش برای یک زگیل کرایو کردم که دکتر هیچ پمادی برای بعدش بهم نداد و اینکه جای زگیل تا کی میمونه ؟
    با تشکر

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. هر 12 ساعت از پمادهای التیام دهنده برای زخم استفاده شود.

  5. سلام دکتر عزیز، ممنونم از وقتی که میذارین و جواب بیماران رو میدین.
    من 32سالمه و مجرد هستم، به تازگی متوجه شدم که به این ویروس مبتلا هستم.
    فارغ از بحث درمان اصلا افرادی مثل من میتونن بعدا کسی رو دوس داشته باشن؟ میتونن تشکیل زندگی مشترک بدن؟ اصلا کسی حاضر میشه با وجود این بیماری مارو به عنوان شریک زندگی خودش انتخاب کنه؟ وقتی به طرف بگیم چنین ویروسی داریم ما رو چجوری قضاوت خواهند کرد؟
    از لحاظ روحی و ذهنی خیلی درگیر این سوالاتم و افسرده شدم، لطفا راهنمایی کنید چه باید کنم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. لازم نیست تا اینقدر نگران باشید. میتوانید تحت درمان قرار گرفته و در 90% بیماران ویروس اچ پی وی تناسلی با قوی شدن سیستم ایمنی بدن از بین می رود. در نتیجه بله میتونید ازدواج کنید و تشکیل خانواده دهید. فقط فراموش نکنید اگر به ویروس مبتلا بودید و تصمیم داشتید با فردی رابطه برقرار کنید، حتما از از کاندوم استفاده کرده و به خود فرد اطلاع دهید.
      به علاوه هم شما و همسرتان میتوانید پیش از داشتن رابطه جنسی واکسن اچ پی وی دریافت کنید که به هم این ویروس را منتقل نکنید.

  6. سلام وقتتون بخیر
    من چند روزی هست که چندتا دونه برجستگی هایی که شبیه بافت ملتهب هستن یکهو روی پوست نزدیک ناحیه تناسلیم ایجاد شده. مطمئنم که یک شبه بوجود اومده چون جایی هست که کاملا تو دیده و من هرشب بعد کار حموم میرم اگه شب قبلش هم بود حتما میدیدم‌. میخواستم بدونم زگیل ممکنه یک شبه بوجود بیاد؟ و آیا ممکنه اینا زگیل باشه؟ چون من رابطه ی جنسی نداشتم
    و سوال بعدیم اینه که اگه اینها که دیدم زگیل باشه با توجه به باکره بودنم اگه قبل از ازدواج واکسن بزنم از پخش شدنشون به ناحیه گردن واژن و دهانه رحم ممانعت میکنه یا نه؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. اگر تا به حال رابطه یا تماس جنسی نداشتید زگیل ها از نوع تناسلی نمی باشند در نتیجا جای نگرانی نیست. ممکنه جوش تناسلی باشند یا زائده های پوستی که با گذشت زمان از بین می روند. تا پیش از نداشتن رابطه هم میتونید واکسن بزنید که باعث میشه به بیماری های رحم از جمله سرطان دچار نشوید.

  7. سلام وقت بخیر
    من 31 سالمه و با پارتنرم رابطه جنسی داشتم که متاسفانه روش مقعدی بود و متوجه شدم که ویروس hpv پرخطر و کم خطر دارم و بعد از کرایو زائده های مقعدی 3مرحله هم واکسن گارداسیل زدم الان رابطه ام رو با اون شخص بهم زدم و خیلی استرس و نگرانی هستم که آیا میتونم ازدواج کنم الان از نظر سیستم ایمنی هم خودم رو تقویت میکنم اما آیا با نوع پرخطر بودن میشه نگران نبود و چه مسائلی پیش روم هست؟؟!

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. واکسن از ابتلا به سویه های پرخطر ویروس میکاهد ولی پیشنهاد میکنیم که مجدد برای دادن آزمایش اقدام کنید و باید تحت نظر متخصص زنان باشید تا ویروس به طور کامل از بین برود. تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری به سریع تر از بین رفتن ویروس میکند.

  8. شهریار

    باسلام.
    من باخانومی تصمیم گرفتم ازدواج کنم که از همسره سابقشون این بیماری رو گرفتن.
    آقای دکتر ایشون توی جواب آزماییشون اون قسمت که تیپ های مشخص شدشون هست این 4تا عدد نوشته شده:
    Low risk type:74
    High risk type:51/52.
    میخواستم ببینم جدا از مسائل جنسی که میدونم نباید رابطه ای برقرار کنم،خواستم بدونم میشه صورتشونو بوس کرد،یاتو بغلشون گرفت؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله مشکلی نیست. ویروس از طریق بوس و بغل منتق نمیشود. فقط از طریق رابطه جنسی یا تماس نواحی تناسلی با یکدیگر انتقال پیدا میکند.

  9. علیرضا

    سلام
    آیا تا حالا موردی بوده که شخص زگیل داشته و مبنلا به hpv بوده بعد از مدتی هم به ویروس غلبه کرده باشه و هم زگیل نزده باشه؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز بله امکانش هست ولی حتما باید فرد آزمایش دهد تا بتوان قطعی گفت که به ویروس مبتلا نمی باشد.

  10. علیرضا

    با سلام
    من زگیل تناسلی داشتم که کرایو کردم اگر در آینده بخام ازدواج کنم و همسر آینده م سه دوز واکسن رو زده باشهمیشه ازدواج کرد ؟
    و رابطه به چه شکل خواهد بود
    با تشکر

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. با مصرف ویتامین و مواد خوراکی مقوی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید که ویروس ضعیف شود و حتما پیش از ازدواج تست دهید. اگر همسرتان واکسن زده باشند تا 90% ایمن هستند و احتمال گرفتن وجود ندارد.

  11. سلام وقت بخیر
    من با انجام آزمایش hpv متوجه شدم که به نوع ۶ این ویروس مبتلا هستم ولی هیچگونه ضایعه ندارم، به علاوه دکتر برام دارو و زدن واکسن رو تجویز کردن. میخواستم بدونم آیا لازمه از اون دارو همسرم هم استفاده کنه و باید ایشون هم واکسن بزنه یا خیر؟ پیشاپیش ممنون از جوابتون

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. به احتمال بسیار زیاد ایشون هم به ویروس مبتلا شدن. بهتره آزمایش بدن و برای زدن واکسن اقدام کنند.

    2. سلام خوب هستین. چه نوع آزمایشی منظورم آزمایش خون یا ادرار یا اسپرم و … دادین که نوع 6رو مشخص کرده.
      ممنون میشم پاسخ بدین

  12. سلام
    زمانیکه عفونت ویروس در بدن از بین برود و سیستم ایمنی بدن ان را از بین ببرد، باز هم اون شخص ناقل است؟
    کسی که یکبار مبتلا شده تا همیشه ناقل است؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. در صورتی که ویروس در بدن زنده و حتی ضعیف شده باشد، امکان انتقال کم است ولی وجود دارد. در صورتی که فرد مبتلا شود و بدن ویروس را از بین ببرد، امکام انتقال وجود ندارد و بهتر است که فرد واکسینه شود.

  13. سلام وقت شما بخیر،بنده مجرد هستم و به این ویروس مبتلا شدم،مراحل درمان رو طی کردم لیزر انجام دادم و دوز اول واکسن گارداسیل رو زدم،با پارتنرم این مسأله رو درمیون گذاشتم و ما از نظر جنسی هم فعال بودیم اما رابطه ی واژینال نداشتیم، روی بدن ایشون هیچ ضاعده ای وجود نداره،اما احتمالا من هم به ایشون ویروس رو منتقل کردم و ایشون هم باید واکسینه بشن، از موقع ای که این مسأله رو فهمیدم رابطه نداشتیم،اما سوالم اینه که بعد از واکسینه شدن هردومون،برقراری رابطه از چه مدت بعدش مجاز میشه؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بهتره که ایشون هم تست بدن تا اطمینان پیدا کنند. بستگی به نوع واکسنی دارد که تزریق می کنید. بهتر هست این مورد رو حتما از دکتر واکسیناسیون سوال کنید.

      1. سلام ببخشید من ازدواج کردم و به این ویروس مبتلا شدم تیپ۱۶ پرخطر چجوری میتونم رابطه برقرار کنم با شوهرم لطفا راهنماییم کنید ممنون

        1. hpvdarmanAdmin

          سلام دوست عزیز. تحت درمان متخصص زنان قرار بگیرید و حتما موقع برقراری رابطه از کاندوم استفاده کنید.

  14. سلام
    یکی از دوستان من ب این ویروس مبتلا شدن ، ولی زائده گل کلمی و زگیل ندارن، ولی قبلا پزشک بهشون گفته بوده که ممکنه باعث سرطان پروستات شود و گفته بودن که این نوع ویروس یکی از اون ۴نوع که با واکسن و تحت درمان قرار گرفتن درمان میشن نیست، ایا این حرف درست است و این فرد میتونه ازدواج کنه و فرزندان سالمی داشته باشه؟ ممنون از پاسخگویتون ?

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. اگر زایمان فرد طبیعی انجام بشه امکان انتقال وجود دارد ولی اگر سزارین شوند احتمال انتقال کم است. فرد بیمار میتواند با تحت درمان قرار گرفتن، به مرور زمان خود ویروس را هم در بدنش از بین ببرد.

  15. سلام آقای دکتر من دوست دخترم به بیماری اچ پی16مبتلا شده ومیخواستم بدونم میشه باهاش ازدواج کرد. یارابطه جنسی داشت

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. باید شما هم واکسینه شوید و ایشون تحت درمان قرار بگیرند. قبل از تزریق واکسن رابطه جنسی نداشته باشید و محض اطمینان با کاندوم رابطه برقرار کنید.

  16. سلام
    چطور میشه با شما ارتباط بر قرار کرد و مشاوره گرفت
    بجز کانال تلگرام و اینستا گرام، مشاوره انلاین میخواستم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز میتونید با شماره های 09197715527 و 02188871078 تماس بگیرید.

  17. آیا ممکن است در بین زوجین خانم مبتلا به ویروس باشد و علایم هم داشته باشد ولی آقا مبتلا نشود و بدون علامت باشند؟ چند درصد احتمال دارد؟

  18. سلام وقت بخیر من مدتیه نامزد کردم و چند بار باهم معاشقه داشتیم ک من متوجه شدم نامزدم ب ویروس HPV مبتلا هستن و چون دفعات قبلی با تیغ روی زگیل هارو زده بودن من ندیده بودم و متوجه نشده بودم و بلافاصله بعد از دیدن زگیل ها ب دکتر پوست مراجعه کردیم و آزمایش دادیم و من معاینه شدم و خوشبختانه چیزی وجود نداشت ولی برای ایشون کرایو کردن ک الان بعد حدود یکماه دوباره برگشت داشته و بازهم زگیل ها در اومده یک دوز واکسن گارداسیل هم تزریق کردم و من بعد این قضیه واقعا نسبت بهشون سرد شدم .‌‌…
    خواستم بدونم الان ک واکسن تزریق میکنم امکان ابتلا وجود داره؟ امکان بروز سرطان رحم چطور؟
    و در صورت جداشدن از ایشون آیا میتونم با کسی دیگه ازدواج کنم؟ برای اون فرد خطری نداره؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بهتر بود قبل از رابطه واکسن میزدید زیرا امکان ابتلا به صفر می رسید. برای اطمینان از ابتلا به ویروس پیشنهاد میکنیم حتما تست پاپ اسمیر انجام بدید که از ابتلا به سرطان رحم هم جلوگیری می کند. لازم است بدونید تا زمانی که ایشون هم کاملا درمان نشوند، ریسک ابتلا شما به ویروس وجود دارد.

  19. سلام
    من ٥٥ سال دارم رحم و تخمدان و دهانه رحمم را بخاطر مشكلاتي كه داشتم در آوردم و چند ماه با شوهرم رابطه نداشتم توي اون مدت شوهرم به ويروس hpv مبتلا شدن و به همين خاطر حدود شش ماه هست كه رابطه اي باهم نداريم سوالم اينه كه اگر زماني بخواهيم رابطه داشته باشيم خطري من را تهديد ميكنه يا نه

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله امکان ابتلا به زگیل تناسلی وجود دارد.

    2. سلام وقت بخیر
      عذر میخوام میخواستم بپرسم که تا زمانیکه سه دوز واکسن رو بطور کامل تزریق نکنیم نمی‌تونیم رابطه داشته باشیم با پارتنرمون؟؟

  20. باسلام
    من چندروز پیش با دوست پسرم رابطه سطحی داشتم من ۳۲سالمه و باکره هستم فقط آلتشون با آلت من درتماس بود و ایشون اندام تناسلی من رو خوردن امروز بمن گفتن یکسال پیش آزمایش اچ پی وی دادن و مثبت شدن دکترشون هم دارو نداده چون گفته کم ریسک هست و گفتن یک عدد زگیل کوچک روی آلتشون هست.الان من هم مبتلا شدم؟من باید چیکار کنم حالم خیلی بده و از دیروز تپش قلب دارم.از راه بزاغ دهنشون که به من خورده هم منتقل میشه؟من باید برم تست بدم؟کی برم مشخص میشه؟الان برم زوده یا باید صبر کنم چندوقت ؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز اگر ویروس در بدن ایشون به طور کامل از بین نرفته باشد، احتمال ابتلا وجود دارد. شما برای اطمینان کامل باید تست دهید.

  21. سلام ، آیای امکان ازدواج با فردی ک مبتلا ب hpvاز نوع پر خطر هست، وجود دارع؟
    چ مراقبت های لازم هست ؟ ایا امکان بارداری هست؟ میشه فرزندان سالمی داشت؟ ( من رابطه جنسی نداشتم) ایای میشه با زدن واکسن پیشگیری کرد؟ محدودیتی توی رابطه جنسی هست؟ ایای اگه من مبتلا بشم همون نوع ویروس hpvرو میگیرم ک اون فرد دارع؟ و اگع مبتلا ب سرطان بشم و مرتب ازمایش های پاپ اسمیر انجام بدم و از شروع سرطان متوجه بشم امکان اسیب دیدنم هست؟ ممنون میشم ب همه سوالاتم پاسخ بدید، حال روحی خوبی ندارم ???

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز بله میتونید ازدواج کنید ولی اگر ایشون درمان نشوند شما هم به ویروس مبتلا خواهی شد و فرزندانتون هم به احتمال زیاد به ویروس مبتلا می شوند.

      1. سلام آیا امکان ازدواج با فردی ک مبتلا به hpv هست وجود دارد؟اگر قبل از رابطه جنسی با فردی مبتلا واکسن گارداسیل رو بزنیم از مبتلا شدن به ویروس جلوگیری میکنه؟
        فرد مورد نظرم تحت درمان هستن
        ممنون میشم جواب بدین

        1. hpvdarmanAdmin

          سلام دوست عزیز بله امکانش وجود داره ولی در صورت نزدن واکسن شما هم مبتلا خواهی شد. البته واکسن هم تا درصد بالایی از ابتلا جلوگیری می کند و باز هم خیلی کم امکان ابتلا وجود دارد.

  22. سلام دكتر من hpv16 گرفتم و همسرمم زائده هاي پوستي داره ايا امكانش هست كه همسرمم hpv16 داشته باشه ايا روش درمانش به راحتي هست

  23. سلام
    ببخشید زگیل پا که زیر مجموعه hpV هست اونم از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا میکنه؟؟ کسی که زگیل کف پا داره نباید رابطه داشته باشه؟؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. خیر ویروس ناحیه تناسلی با ویروس زگیل در سایر نقاط بدن فرق دارد.

  24. سلام چگونه ممکن است زوجی ک تا حالا هیچ ارتباط جنسی دیگری جز بین خودشان نداشتند مبتلا شوند؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز احتمال داره که این ویروس رو شخص دیگه ای هم گرفته باشن

      1. سلام وقت بخیر
        من خانم ۳۲ ساله هستم و به تازگی تست hpv دادم
        به سه نوع از‌ ویروسها ۱۶-۴۵ و ۵۲ مبتلا هستم . دکتر بهم وقت کولپوسکو‌‌‌پی دادن. دوز اول واکسن گارداسیل رو هم زدم .خیلی نگرانم و چندتا سوال دارم.
        این ویروس برای آقایون چه خطراتی خواهد داشت و واکسن برای همسرم هم لازمه ؟
        تا زمان مشخص شدن نتیجه داشتن رابطه جنسی با کاندوم کار اشتباهی نخواهد بود ؟
        عدم استعمال سیگار میتونه و غذا و لایف استایل تاچه حد میتونه تاثیرگذار باشه ؟
        وجود این سه نوع با هم دیگه اوضاع رو خیلی وخیم کرده ؟
        در صورت نیاز به عمل دهانه رحم چه تغییراتی در روال رابطه جنسی پیش میاد ؟
        میشه امیدوار بود که این سه نوع ویروس درمان بشن و از بین برن ؟
        آیا این ویروس میتونه دهانه مقعد رو آلوده کرده باشه و راه درمانی هم برایش وجود داره؟و‌لازم هست این رو موقع کولپوسکوپی بگم؟
        بین دهانه رحم و مقعد یه خراش خیلی ریز وجود داره اندازه گوشه یه ناخن که مدتهاست خوب نشده و گاهی درد داره ایا این می تونه نشونه الوده شدن ناحیه و سرطان باشه ؟
        ببخشید که تعداد سوالها زیاد بود و ممنونم از اینکه وقت میزارید و جواب میدید ، نسل ما متاسفانه خیلی دیر با این بیماری ها آشنا شدن و شاید این مطالب برای افراد دیگه هم مفید باشه . سپاسگزارم

  25. رعنا نادعلی

    سلام متوجه شدم پارتنرم زگیل تناسلی داره و خب قطعا من هم مبتلا شدم وقت دکتر هم گرفتم من ۲۲ سالمه چطور میتونم ویروس و کاملا از بین ببرم؟

  26. سلام من زگیل تناسلی دارم در ناحیه خارجی واژنم وهمسرمم برجستگی های خیلی کوچکی روی التش هس که ادعا داره زگیل نیس واون برجستکی های بسیار کوچک از بچگی بودع الان من پماد الدارا مصرف میکنم ایشون هم اسرار بر رابطه مقعدی دارند میگن که مقعد زگیل نداره باکاندم رابطه برقرار کنیم مشکل ساز میشه ماهردومونم این ویروس رو داریم من خیلی نگرانم درمان نشم

  27. آیا ابتلا بهcin1 قطعا بخاطر hpv است ؟ چون خانم من مبتلا به cin1 شده من توی سایتهای مختلف خوندم دلیلش hpvاست . آیا اینطوره ؟؟ اصلا ممکنه کسی cin1داشته باشه ولی HPVنداشته باشه ؟

  28. سلام این ویروس از طریق بزاق دهان موقع لب گرفتن هم منتقل میشه؟

  29. سلام آیا ویروس hpv از طریق بوسه یعنی لب گرفتن و خوردن زبان طرف مقابل منتقل میشه؟

  30. رعنا صالحب

    سلام من دو سال با پارتنرم هستم و خیلی خیلی کم باهم رابطه و معاشقه داریم و من باکره هستم اما متوجه مواردی شدم به پزشک مراجعه کردم گفتن زگیل هستش و با لیزر و داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن و پمادهای ترمیمی برام اقدام به درمان کردن هم خودم و هم پارتنرم هردو تا الان دو دوز از واکسن نوع خارجی گارداسیل رو زدیم پارتنرم به دکتر مراجعه کرده و هیچ علامتی نداشته اما اقدام به دوز واکسن ها با من کرد حالا سوال دارم که ما می تونیم با هم رابطه داشته باشیم قبل دوز سوم و اینکه من نمی تونم تست پاپ اسمیر بدم چجوری متوجه از بین رفتن ویروس بشم برای اقایون تست خاصی وجود داره و اینکه ما امکان ازدواج باهم داریم دکتر به من گفتن که بیماری تو درمان شده و نباید انقدر استرس داشته باشی من نمی دونم چه اینده ای در انتظار ماست

  31. سلام اقای دکتر.من ۲۷سالمه و متوجه شدم به ویروسhsv ,hpv
    مبتلا شدم.اما همسرم هیچ علائمی نداره.
    ایا میتونه واکسن پاپیلوگارد بزنه یا حتما باید گارداسیل بزنه؟
    خودم باید کدوم واکسن رو بزنم؟
    توروخدا راهنمایی کنین

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز نسبت به نوع ویروس باید واکسن رو دریافت کنید. بله حتما همسرتون هم باید آزمایش داده و واکسن بزنند.

  32. سلام دکتر جان ممنون از وقتی که میذارید و پاسخ می دهید . اقای دکتر من پسر هستم توی بچگی چند باری مورد سو استفاده جنسی قرار گرفتم . الان ۲۹ ساله ام رابطه جنسی هم بجز اون موقع نداشتم.

    الان چند سالی هست که توی ناحیه تناسلیم چند تا زگیل کوچیک دیدم و نشون متخصص پوست دادم گفتن زگیل تناسلیه ! اما تا الان بعد چند سال موندن و خوب نشدن یعنی با این حساب سیستم من نتونسته ویروس رو دفع کنه !
    ۱. آیا از این به بعد هم نمیتونه؟
    ۲. سوال دیگه اینه آیا راهی هست که ببینم کدوم نوع ویروس رو من مبتلا هستم ؟ که ایا از نوع پر خطره یا نه؟‌

    کلا امید به ازدواج و رابطه جنسی رو از دست دادم . با این که تا حالا رابطه جنسی بجز اون چند مورد سو استفاده که توی کودکی بوده نداشتم.
    راهی برای حل این مشکل میتونید بهم پیشنهاد کنید؟

  33. سلام وقتتون بخیر من تقریبا سه ماهی هست که نامزد کردم تقریبا بعد از یک و ماه و نیم همسرم بعد از رابطه متوجه شدن که من روی واژنم یه سری دونه های ریز دارم منم فورا به پزشک زنان مراجعه کردم و نمونه برای آزمایش اچ پی وی دادم که خدا رو شکر جواب آزمایشم منفی بوده آزمایش پاپ اسمیر هم انجام دادم و اون هم هیچ گونه مشکلی نداشتم و الان دو دوز واکسن هم زدم و همسرمم یک دوز که تقریبا بعد از سه هفته دو دونه کوچیک روی آلت تناسلیشون دراومد و پزشک پوست تشخیص دادن که زگیل تناسلی هست و کرایو کردن. من هم به پزشک زنان مراجعه کردم متوجه شدم یک دونه قسمت پایینی و بیرونی واژنم دارم که برای منم کرایو انجام دادن. سوالم این هست که چجوری میشه که من که آزمایش دادم منفی بود به این بیماری مبتلا شم و اینکه آیا این بیماری از من به همسرم انتقال داده شده یانه؟ ممنون میشم جوابم رو بدین

  34. پایدار

    سلام
    من امروز جواب آزمایش پاپ اسمیر و اچ وی وی‌مو گرفتم
    تو پاپ اسمیر همه چی نرمال بود ولی متاسفانه مبتلا به نوع پرخطر ۳۹ شدم
    تو‌این مدت بدون اطلاع با پارتنرمم رابطه داشتم
    و میدونم که احتمالا ایشون هم مبتلا هستن
    حالامیخوام بدونم که این نوع ممکنه با دارو از بین بره؟
    و اینکه اگه پارتنرمم مبتلا باشه باید از همون داروهایی که من استفاده میکنم استفاده کنه؟
    و سوال بعدی اینکه ممکنه نوعی که مبتلا میشیم فرق کنه؟

  35. سلام اقای دکتر من متوجه شدم hpv دارم با توجه به زگیل هایی ک روی. واژنم بود ولی ازمای شندادم و هزینشم برام زیاده دکترهم مگفتن ازمایش بده
    فقط کرایو انجام دادم و دوز اول پاپیلوگارد و زدم چون گارداسیل گرونه
    پارتنرمم پاپیلو گارد زده دوتا سوال داشتم
    کی میتونم رابطم با پارتنرم شروع کنم و میترسم کقعد و دهانم ک زگیل نزده هم بزنه باید رابطمون با کاندوم باشهحتما؟
    و دوم اینکه اگر قرار باشه پارتنرم عوض شه و با ازدواح کنم چیکار کنم ک طرف مقابل نگیره و نمیشه همیشه رابطه محافظت شده داشت تاکی نگران باشم ک الودم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز شما تا زمانی که آزمایش ندید نمیتونید به طور قطعی مطمئن بشید که چه زمانی ویروس از بدنتون خارج شده. به علاوه باید داروهای تقویت سیستم ایمنی استفاده کنید که سیستم ایمنی بدن بتونه با گذشت زمان ویروس رو از بین ببره.

    2. آیا واکسن پاپیلوگارد با گارداسیل اثر گذاری فرق داره واکسن ایرانی تاثیر داره یا نه؟

  36. سلام
    من متاهل هستم
    و از خودم و همسرم مطمینم که رابطه پر خطری نداشتیم و حتی تو این 6سال و نیم که از ازدواجمون میگذره با کاندوم رابطه داشتیم
    دکتر برای من آزمایش پاپ اسمیر و اچ پی وی نوشتن
    آیا وقتی که من از رابطه م مطمینم لازمه آزمایش اچ پی وی بدم؟ و فقط پاپ اسمیر رو انجام بدم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز پاپ اسمیر و اچ پی وی هر دو از روی یک نمونه آزمایش می شوند و شما دوبار مجبور به نمونه گیری نیستید. بهتره که افراد متاهل سالانه یک بار تست پاپ و اچ پی وی دهند.

  37. تورو امام رضا دعاتون میکنم جواب بدید من سه سال پیش بهم. تعرض کردن دونفر حالا احساس میکنم داخل وازنم چند تا دونه زده دوماه پیش رفتم دکتر گفت که چیزی نیست از استرسه ولی دیدم یکیش بزرگ شد سرکه زدم بعد چند ساعت افتاد یکی دیگ هم کشیده اس مثل یه تیکه گوشت شکلش شبیه خوشه انگوره و خیلی نرمه بقیه هم ریژه پایینش هم انگار داره درمیاد چی می‌تونه باشه ؟ خواهش میکنم میدونید بگید

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز برای تشخیص دقیق حتما باید آزمایش Hpv بدهید.

  38. سلام من به اچ‌پی‌وی مبتلا هستم حالا همسرم چطوری از سلامت خودش باخبر بشه؟

  39. سلام وقتتون بخیر
    من پارتنرم که اقا هستن در سن ۱۸ سالگی مبتلا بهhpvشدن و بعد از درمان طی یک ماه تمامی زیگیل هاشون از بین رفت و از اون موقع تا حالا که ۲۲ سالشون هست دیگ دچار زیگیل تناسلی نشدن.ممکنه که ویروس در بدنشون از بین رفته باشه.ما هیچ رابطه جنسی تا به حال باهم نداشتیم.میخواستم بدونم ویروس hpvتا اخر عمر همراه اون شخص میمونه یا امکان از بین رفتنش وجود داره؟میتونه این اقا ازدواج بکنه و فرزندان سالمی داشته باشه؟از کجا باید بدونیم که ویروس از بدنشون خارج شده؟حتی اگه کاملا از بین رفته باشه امکان انتقال وجود داره؟اصلا درمانی برای این ویروس وجود داره؟خواهش میکنم جواب بدین تمام زندگی من الان به این سوالات بستگی داره.ممنون بابت وقتی که میزارین

  40. سلام دکتر
    من نمیدونستم که hpv دارم با دوست پسرم رابطه مقعدی برقرار کردم یکبار و دو هفته بعد اتفاقی متوجه زگیل تناسلی شدم آیا امکان داره که مبتلا نشده باشه؟ و اینکه آیا ویروس از طریق لب گرفتن هم منتقل میشه؟؟

  41. سلام من حدود ۱۰-۱۲ سال پیش دچار hpv شدم . ضایعات توسط متخصص برداشته شد دیگه هم ایجاد نشد تست سرطان دهانه رحم دادم خداروشکر منفی بود
    نوعش هم لو ریسک بود
    بعد این سالها مجدد آزمایش دادم الان هم عدد ۵۴ هستش و لو ریسک . یعنی این ویروس کی از بدنم خارج میشه من شرکت‌های جنسی هم نداشتم . لوریسک بودن آیا برای شریک زندگیم میتونه خطر داشته باشه؟

    در شرف ازدواج هستم خیلی نگرانم چون احساس میکنم نمیتونم اونجوری که دلمون میخواد نمیتونیم از رابطمون لذت ببریم من همش نگرانم که به همسر آینده ام منتقل بشه
    اگه رابطه جنسی و دهانی ایجاد بشه در نواحی تناسلی آیا ممکنه اون هم از من بگیره ؟ من حدود ۴۰ سالمه ۸ سال پیش شایدم بیشتر ۳ دز واکسن رو بلافاصله بعد متوجه شدن زدم نوع خارجیش رو .
    ممنون میشم راهنماییم کنید . بزرگ‌ترین دغدغه من در ازدواجمه .نتونم با خیال راحت یه رابطه عالی رو تجربه کنم .

  42. سلام خسته نباشید.من و نامزدم جفتمون مبتلاییم و من از ایشون گرفتم و قرص های تقویت سیستم ایمنی میخوریم .جفتمون هیچ زایده ای رو بدنمون نیست.حالا که جفتمون مبتلاییم میتونیم با هم رابطه داشته باشیم؟
    و اینکه امکان رابطه دهانی هست؟
    و اینکه حالا که ما عقد کردیم و شریک جنسی دیگه ای غیر هم نداریم بازم لازمه واکسن بزنیم؟

    1. hpvdarmanAdmin

      میتونید باهم رابطه داشته باشید ولی بهتره واکسن بزنید که به سویه های دیگر ویروس مبتلا نشوید.

  43. سلام وقت بخیر
    کمتر از ۲ سال پیش با یه فردی که از زندگی جنسیش خبر نداشتم رابطه ی سطحی داشتم ۲۳ سالمه و مجردم بیشتر از یک سال هست که چندتا زگیل در ناحیه مقعد در اومده نوع ۶، بدنم هم ضعیفه، فعلا تحت درمان لیزر هستم
    این قضیه خیلی نگرانم کرده و مانع ازدواجم شده چون نمیتونم به کسی در مورد این بیماری حرف بزنم
    اگر مخفی کنم و ازدواج کنم ممکنه بعدا مشکلی برام پیش بیاد؟

    1. hpvdarmanAdmin

      اگر زگیل ها وجود داشته باشند همسرتون قطعا متوجه خواهند شد.

  44. سارا تاجی

    سلام وقت بخیر ممنون میشم جواب بدید
    من با همسرم ۴ساله ازدواج کردیم ۳ ساله اول تست پاپ اسمیر دادم و هیچ زگیل تناسلی نداشتم اما امسال چندتا زگیل دیدم و دکتر کفتن زگیل تناسلی هست بعد از ازمایشم نوع۱۶هست
    سوالم این هست با توجه به اینکه هر سال تست دادم و مشکلی نبوده ولی امسال این مشکل برام پیش اومده و جز همسرمم رابطه ای تا به حال نداشتم این نشون میده همسرم از رابطه جنسی با کسه دیگه ای گرفته درسته؟؟؟
    چون لباس زیر که همیشگیاش هست جدید نبوده
    و استخرم نرفته توی سرما اصلا
    از طریق رابطه جنسی گرفته درست میگم؟
    چون نمیشه خود به خود گرفته باشه که

  45. علی حسین

    سلام دکتر وقتتون بخیر
    ۲۶ سالمه و مجردم چند مدت پیش متوجه زگیل در ناحیه تناسلی شدم و آزمایش دادم گفتن زگیل تناسلی نوع ۱۱ هست. سوالم اینه که آیا hpv 11 قابل درمان هست که کلا از بدن بیرون بره یا همیشه ناقل ویروس هستم؟ تو رو خدا جواب بدید حتی هنوز به خانوادم نگفتم و آیا ممکنه در آینده به همسرم سرایت کنه؟

  46. سلام من تبخال تناسلی دارم آیا میتونم با کسی که دوست دارم ازدواج‌کنم؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز در صورتی که تحت درمان قرار بگیرید بله میتونید به راحتی و بدون مشکل ازدواج کنید.

  47. با سلام
    بنده 36 سالمه و مجرد هستم اما 3 سال با پارتنرم رابطه داشتم و فقط با ایشون رابطه جنسی داشتم . بعد از 3 سال ایشون به بنده گفتند که به hpv مبتلا شدند و از من خواستند که برم آزمایش بدم که مطمئن شم من هم مبتلا شدم یا خیر که بعد از نجام آزمایش پاپ اسمیر و hpv ، متخصص زنان به بنده گفتند که من مبتلا نشدم البته ما همیشه رابطه حفاظت شده با کاندوم داشتیم . اولش کلی ذهنم به خطا رفت که چرا ایشون مبتلا شده و من نه . اما کم کم سعی کردم با این قضیه کنار بیام اما دیگه هیچ رابطه ی جنسی نداشتیم . مجددا یک سال بعد تست دادم که دکتر بهم گفتند هیچ علائمی نداری . الان یک سال و نیم می گذره و ما اصلا رابطه نداشتیم . حالا ایشون میخوان رابطه داشته باشیم اما جفتمون نگرانیم که من مبتلا بشم . از طرفی ایشون دیگه اعتقادی به استفاده از کاندوم ندارن که بنده با این مساله خیلی مخالفم . اگر الان با ایشون رابطه داشته باشم هم خودم مبتلا میشم و ممنون میشم راهنمایی بفرمایید جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری بنده باید چیکار کنم ؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز بله ممکنه در صورت رابطه شماهم مبتلا بشید. البته اگر ایشون هنوز هم مبتلا به اچ پی وی باشند این اتفاق میفته.

  48. سلام آقای دکتر ممنون که با صبر به سوالها پاسخ میدین?
    همسر من زگیل تناسلی داشت و لیزر کرد
    ولی من هم تست پاپ اسمیر دادم هم چک شدم و زگیل نداشتم … خواستم بدونم چجوری میشه که من مبتلا نشدم ما حتی بچه هم داریم
    و چه تستی باید بدیم که بدونیم درمان انجام شده یا مبتلا هستیم

    1. hpvdarmanAdmin

      باسلام، شما میتونید با دادن تست پاپ اسمیر از ابتلا به زگیل مطمئن شوید.