درمان گیاهی زگیل تناسلی

درمان گیاهی زگیل تناسلی با دارو و دمنوش

درمان گیاهی زگیل تناسلی در حقیقت یکی از زیر شاخه های درمان خانگی می باشد که در این مقاله به طور گسترده ای به توضیح از آن می پردازیم. دارو های زیادی برای از بین بردن و درمان زگیل تناسلی به روش گیاهی ارائه شده اند ولی قبل از استفاده باید به این نکته توجه کرد که کدام از آن ها بهترین پاسخ دهی را بین بیماران داشته اند. 

هدف از ادامه این مطلب نیز راهنمایی دقیق شما عزیزان برای انتخاب بهترین روش می باشد که تصمیم دارید در خانه به جلوگیری از رشد این زائده و برطرف کردن آن بپردازید.

روشهای درمان گیاهی زگیل تناسلی

ویروس اچ پی وی hpv یا همان پاپیلومای انسانی یک ویروس مسری است و رشد اغلب زگیل ها نیز به دلیل درگیری بدن با این عارضه می باشد. برخی از سویه های خطرناک این ویروس نیز با سرطان دهانه رحم و آلت تناسلی مردان ارتباط مستقیم دارند.

اگر به دنبال درمان های طبیعی هستید ، گیاهان یکی از راه های کمک برای جلوگیری از اچ پی وی HPV هستند. این گیاهان نه تنها در برابر پاپیلوم انسانی موثر هستند بلکه تقریباً در برابر تمامی ویروس ها حالت ضد باکتری دارند.

حتما بخوانید: لیزر زگیل تناسلی

داروهای گیاهی ضد ویروسی زیادی برای HPV وجود دارد که می توانند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شوند. ما برخی از بهترین موارد مطالعه شده را در زیر آورده ایم:

روغن توجا Thuja و روغن درخت چای

روغن چای و روغن های توجا یکی از روش های درمان گیاهی زگیل تناسلی می باشند که دارای خاصیت طبیعی ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد ویروس هستند. از خواص طیف گسترده روغن می توان برای درمان تعدادی از بیماری های پوستی ، از جمله زگیل های تناسلی ناشی از ویروس اچ پی وی استفاده کرد.

مشخص شده است که یک قطره از روغن توجا خالص که روزانه به ناحیه آسیب دیده اعمال شود، یک درمان موضعی موثر برای پاکسازی زگیل است.

روغن توجاه برای درمان زگیل
روغن توجاه برای درمان زگیل

قارچ شیتاکه برای زگیل تناسلی

امروزه بسیار رایج شده که از قارچ شیتاکه می توان برای درمان زگیل تناسلی استفاده کرد. زیرا دانشمندان با تحقیقات کاملی به این نتیجه رسیدند که پلی ساکاریدهای داخل این قارچ باعث تقویت سیستم ایمنی شده که می توانند زگیل تناسلی را درمان کنند. همچنین می توان گفت که این دارو نقش پیشگیری و از بین بردن عفونت دارد.

به طور متوسط مصرف 3 گرم از قارچ شیتاکه در روز موثر می باشد. البته این دارو فقط بدن را از داخل تقویت کرده و زمانی که فرد به زگیل تناسلی مبتلا شد، باید برای از بین بردن زائده ها حتما لیزر انجام دهد.

همچنین بخوانید: قارچ شیتاکه برای درمان زگیل تناسلی

قارچ شیتاکه برای چی خوبه؟

Goldenseal گل مهر طلا

یکی از بهترین ضد میکروب ها است که معمولاً به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می شود. این گیاه یکی از پرفروش ترین داروهای گیاهی در آمریکای شمالی است که اغلب برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مصرف می شود.

در مصارف پزشکی، گل مهر طلا که با نام “خوک طلایی” هم شناخته می شود، برای درمان پروستات هم توصیه می شود.

گل مهرطلا و مصارف پزشکی
گل مهرطلا و مصارف پزشکی

گَوَن

تحقیقات پزشکی نشان داده اند که این گیاه باعث افزایش آنتی بادی ها و سطح اینترفرون در بدن می شود. این ماده با تحریک فعالیت سلول ها، فعالیت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و بنابراین در درمان مشکلات مربوط به کمبود ایمنی بدن مفید است.

این دارو گیاهی به صورت مکمل های روزانه برای تقویت تمام اعضا بدن در دسترس بوده و همچنین می تواند به صورت موضعی استفاده شود.

گون به طور تخصصی برای مهار کردن ویروس در داخل سلول های اپیتلیال گردن رحم (رشد سلولهای سرطانی دهانه رحم) مورد آزمایش قرار گرفته است.

خواص درمانی گیاه گون
خواص درمانی گیاه گون

عصاره قارچ ریشی Reishi

 قارچ دارویی تقویت کننده برای فعالیت سلول های ایمنی بدن است که می تواند سلول های CD4 را افزایش دهد ، که این سلول ها نیز برای عملکرد ایمنی بدن بسیار مهم هستند.

همچنین باعث تولید اینترفرون ها ، IL-1 و IL-2 می شود که در شروع کارکرد سریع سیستم ایمنی بدن برای واکنش نسبت به عوامل ویروسی دخیل هستند. مطالعات بالینی نشان داده است که استفاده از عصاره قارچ ریشی Reishi می تواند به طور چشمگیری در پاکسازی زگیل های ناشی از ویروس اچ پی وی HPV تأثیر بگذارد.

اکیناسه

یک گیاه گیاه محبوب که برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود و دارای خواص ضد التهابی و تحریک ایمنی بدن است. همچنین مطالعات پزشکی نشان داده اند که این عصاره دارای قابلیت ضد ویروسی قابل توجهی با اثر ویروس کش علیه آنفلوانزا ، تبخال و ویروس کرونا است.

گیاه اکیناسه بیشتر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس مناسب می باشد. همچنین تایید شده است که اکیناسه خطر عود مجدد ویروس را کاهش می دهد و منجر به پاسخ ایمنی محافظتی بدن نسبت به ترشحات ویروسی در بیماران مبتلا به زگیل تناسلی و ویروس اچ پی ویHPV در طی 12 ماه می شود.

گیاه اکیناسه را می توان به عنوان یک مکمل ، مقوی مصرف کرد و همچنین می توان از آن برای مصارف موضعی استفاده نمود.

کورکومین

کورکومین ماده ای است که بخش زیادی از ادویه زردچوبه هندی را تشکیل داده است. این ماده حاوی ترکیباتی با نام کورکومینوئیدها می باشد که با تنظیم سرکوب مولکول های ویروسی و سرطانی به مقابله با بیماری های می پردازد.

کورکومین در افزایش میزان پاکسازی ویروس اچ پی وی HPV 16 و کاهش انکوژن HPV تأثیر دارد.

توس

از پوست درخت بید یا پوست درخت توس می توان به عنوان قابض در ترمیم زخم و انواع زگیل از جمله زگیل های صورت استفاده کرد. این عصاره حاوی سالیسین است که با قابلیت اسیدی به حل شدن زگیل ها کمک می کند. این گیاه می تواند به صورت موضعی بر زائده اعمال شود.

برگ درخت زیتون

برگ زیتون حاوی مقدار زیادی متنوع از پلی فنول است که ضد التهاب بوده و از آسیب به DNA محافظت می کند.

نشان داده شده است که برگ این گیاه در برابر بسیاری از بیماری های ویروسی مفید است.

دمنوش برای زگیل تناسلی

دمنوش های یک درمان قطعی برای ویروس HPV نیستند اما در طی روند درمانپزشکی، میتوانند برای کمک به بهبود زودتر موثر باشند. برخی از گیاهان ممکن است خواصی داشته باشند که به طور بالقوه می توانند از سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی حمایت کنند. به این موضوع توجه کنید که این دمنوش های گیاهی نباید به عنوان جایگزینی برای درمان های پزشکی تجویز شده توسط دکتر زگیل تناسلی استفاده شوند. در اینجا چند دمنوش گیاهی معرفی کردیم که دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی هستند:

  1. چای اکیناسه: اکیناسه به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است و میتواند به دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت ها کمک کند.
  2. چای سبز: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و ممکن است به سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.
  3. چای گون: گون گیاهی است که اعتقاد بر این است که از سیستم ایمنی حمایت می کند حاوی خواص ضد ویروسی است.
  4. چای ریشه شیرین بیان: تصور می شود که ریشه شیرین بیان دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد التهابی است.
  5. چای زنجبیل: زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده که ممکن است به حمایت از سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 دیدگاه دربارهٔ «درمان گیاهی زگیل تناسلی با دارو و دمنوش»

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. عطاری ها باید داشته باشن. ولی لازم به ذکره که این روغن درمان قطعی نداره

      1. امیرحسین

        سلام خسته نباشید برای درمان کامل این ویروس HPV باید چی کار کنیم ؟

  1. حقیقت امرروبخواین من سرچ کردم که چه داروی گیاهی بهتر است برای درمان زیگیل آلت تناسلی ،بعداینکه شماچندگیاه روتشریح میکنید که خوبه ،درآخرمیگید،بایدبالیزرتراپی،این بیماری روازبین برد
    لطفاًتوضیحتون کامل باشه ممنون .

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. تاکید کردیم که روشهای گیاهی صرفا برای آگاهی افراد داخل این سایت درج شده و ما به هیچ عنوان آنها را تایید نمیکنیم.

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. خیر به هیچ عنوان اینطور نیست. بستگی به نوع ویروسی دارد که فرد به آن مبتلا می شود و درصد ابتلا به سرطان کم است زیرا معمولا سیستم ایمنی بدن ویروس را نابود می کند.

  2. سلام من به پیجی مراجعه کردم که میگفت لیزر و کرایو درمان زیگیل نیست اینا فقط سطحی از بین میبره ولی ویروس داخل بدن هنوز هست بعد گفت با دارو گیاهی از بین میره آیا این درسته؟؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز خیر اشتباهه. زیرا اشعه لیزر ریشه زائده را می سوزاند و احتمال رشد مجدد زگیل تقریبا نزدیک به صفر است. ولی باید حتما برای درمان ویروس داخل بدن بیمار تحت نظر پزشک باشد.

    2. سلام منم با این پیح روبرو شدم گفتن مکمل گیاهی مصرف کنم برای اچ پی وی کم خطر ایا درسته؟؟
      واکسن زدم و عارضه ای از گیل ندارم رفع شد با محلول

    1. hpvdarmanAdmin

      قطعا درمان با لیزر موثر تر هست چون از ریشه زائده رو میسوزونه و از بین می بره ولی کرایو سطحی این کار رو انجام میده.

  3. سلام دوستان من سال 93 برای زگیل تناسلیم عمل کردم بعدش برام ریشه اش رو سوزوندن خداراشکر برنگشت تا الان که سال 1401هستیم،ولی من مدتی پیش پاپ اسمیر انجام دادم بهم گفتن ویروس hpvداخل بدنت هس حتی ازم تست ایدز هم گرفتن که خداراشکر منفی بود،ولی گفتن این ویروس زگیل تو بدنت هس به صورت خاموش، اگه خدای ناکرده به بیماری مبتلا شدم که سیستم ایمنی بدنم رو درگیر کنه ممکنه این ویروس بازم به صورت زگیل برگرده،ولی بهم گفتن حتما برم آزمایش بدم و نوع ویروسش رو بفهمم،یه چیز دیگه هم که بهم گفتن که نباید نزدیکی داشته باشم،درصورت نزدیکی هم از کاندوم استفاده کنم،و حتما پیش دکتر متخصص زنان برم،که فعلا بخاطر شرایطم نتونستم تا چند روز دیگه میرم و تحت درمان قرار میگیرم به امید خدا که ویروس از بدنم بره بیرون

    1. میشه بگید مصرف قارچ شیتاکه و گانودرما ب مدت یک سال سیستم بدن رو ب خوبی تقویت میکنه که ویروس رو دفع کنه حتی نوع پر خطر رو ؟ من خیلی شنیدم قارچ شیتاکه اگه تو دوز مناسب ب مدت چندین ماه استفاده بشه بدن رو ب خوبی تقویت میکنه و hpv رو از بدن دفع میکنه. میشه بگید این روش درسته که شروع ب استفاده کنم ؟

      1. hpvdarmanAdmin

        سلام دوست عزیز. این موضوع از نظر پزشکی هنوز تایید نشده. یعنی اینکه جواب بگیرید یا نه 50% هست

  4. سللم یک‌پیج توی اینستا میگه با قهوه گانودرما سوپریم،صابون گانودرما،دمنوش شاهتره ،و یه نوع قرص میتونید درمان کنید درسته؟

    1. mhrabnikbakht@gmail.com

      نه اشتباه درمان نمیکنه چون توقهوه کانودرما اگه هم باشه درصدش خیلی کمه

  5. سلام بنده زگیل تناسلی داشتم و با مراجعه به پزشک و فریز کردن از بین رفته و مدت سه ال چهار سال نزدیکی نمیکنم و گاهی نزدیکی با لباس هم انجام میدم اطراف یعنی قسمت ختنهگاه گاهی قرمز میشه و از بس در سایت گوگل و غیره می‌شنوم این نوع بیماری منجر به سر طان میشه دیگه دلسرد شدم و به پزشک مراجعه نکردم و مدت چند سال که فریز کردم دیگه زگیل بالا نداده ولی دل به خدا بستم و به زندگیم دارم ادامه میدم ولی از اون کسانی که این راه رو رفتن و پزشک به آنها در خصوص این بیماری واقعیت رو گفته خواهش میکنم نوع دارو و یا واکسن و آمپول و هر چیزی که پزشک شما تجویز و موفق به درمان شدید اسم دارو و آمپول و واکسن رو به شماره من پیامک کنید شاید این کار خیر شما بنده به پزشکم مراجعه و بابت این داروها از ایشان مشاوره بگیرم و بتونیم با در اختیار گذاشتن نوع درمان که از تعداد زیادی از تجربیات پزشکان هست ما به کمک هم از این بیماری خلاصی پیدا کنیم این شماره منه ۹۱۹۲۴۴۶۳۹۰ من برای اولین با این دیدگاه رو نوشتم

  6. سلام میشه یه لیستم بذارین از اینکه چه دمنوشی برای زگیل تناسلی خوبه ممنون میشم

  7. دارابادی

    روزبخیر دکتر گرامی. خواهشمندم به من بگویید که چه داروی گیاهی برای زگیل تناسلی خوب است که تهیه کرده و استفاده نمایم با تشکر و سپاس