عکس قارچ شیتاکه برای درمان زگیل تناسلی

درمان HPV و زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه + طریقه مصرف

آیا ممکن است قارچ شیتاکه بیماری های مقاربتی مانند HPV و زگیل تناسلی را درمان کند؟ این جمله یکی از متداول ترین سوالاتی بوده که امروزه بیماران از مشاوران ما میپرسند.

لازم به ذکر است که علم مدرن تازه شروع به یادگیری بیشتر در مورد تاریخچه فوق العاده طولانی آنها کرده و در درک پتانسیل درمانی آنها عمیق تر می شود.

به عنوان مثال، محققان دریافتند که پلی ساکارید های قارچی می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی شوند. اثر تقویت‌کننده سیستم ایمنی قارچ‌های دارویی به‌ویژه هنگام مقابله با عفونت‌های ویروسی مانند اچ پی وی HPV مفید است. با بیش از 100 گونه مختلف از ویروس پاپیلومای انسانی و 14 میلیون مورد جدید در سال، ما به یک سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از عفونت و مبارزه با ویروس نیاز داریم. قارچ‌های دارویی و عصاره‌های قارچ مانند AHCC نه تنها سلول‌های دفاعی بدن مانند ماکروفاژها را فعال کرده، بلکه التهابات پوستی را نیز کاهش می‌دهند.

همچنین بخوانید: درمان زگیل تناسلی (قطعی و سریع)

قارچ شیتاکه چیست؟

شیتاکه نوعی قارچ آبششی است و از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: میسلیوم و بدنه قارچ. میسلیوم ها دارای یک ساختار موی منشعب بوده که به زیرلایه، در این مورد کنده ها و درختان چوب سخت نفوذ می کند و مواد مغذی را برای ارگانیسم فراهم می کند. بدن میوه بخشی است که ما به عنوان قارچ برداشت کرده و می خوریم!

قارچ شیتاکه مختص به ناحیه آسیای شرقی بوده که معمولا رنگ آنها قهوه ای مایل به زرد یا قهوه ای تیره است. همچنین کلاهک هایی به اندازه 5 تا 10 سانتی متر دارند.

آیا قارچ شیتاکه به درمان ویروس HPV کمک می کند؟

بله، طی تحقیقاتی ثابت شده است که قارچ شیتاکه زمان عفونت و عوارض ناشی از ویروس اچ پی وی را کاهش می دهد.

طبق آمار؛ از هر 10 مورد HPV، 9 مورد خود به خود در طی دو سال ناپدید می شوند و هیچ مشکل پزشکی جدی برایشان به وجود نمیاید. اما زمانی که عفونت اچ پی وی برطرف نشود، می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند زگیل تناسلی و سرطان شود. بر اساس گزارش بنیاد ملی بیماری های عفونی، HPV حداقل یک بار در طول زندگی 80 درصد از بزرگسالان فعال جنسی را مبتلا می کند.

حتما بخوانید: زگیل تناسلی چیست؟ + علائم و علت

لازم به ذکر است که قارچ شیتاکه بیشتر به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس اچ پی وی مصرف شده و تنها روش برای حذف و از بین بردن زگیل های ناحیه تناسلی، لیزر زگیل تناسلی می باشد.

خواص قارچ شیتاکه و کاربرد

قارچ شیتاکه سرشار از مواد مغذی بوده و طعمی متمایز داشته که مشابه گوشت می باشد. قارچ شیتاکه دارای یکی از بالاترین مقدار مس طبیعی است، ماده معدنی که از رگ های خونی سالم، استخوان ها و سیستم ایمنی حمایت می کند. در واقع، 1/2 فنجان قارچ شیتاکه 72 درصد از مصرف توصیه شده روزانه (DRI) این ماده معدنی را به شما می دهد. قارچ ها همچنین منبع غنی سلنیوم هستند و 33 درصد از DRI شما را تامین می کنند.

از خواص دیگر آن می توان به حاوی اریتادنین بودن اشاره کرد. ترکیبی که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. آنها همچنین حاوی بتا گلوکان بوده که التهاب را کاهش داده و به جلوگیری از جذب کلسترول توسط روده ها کمک می کند.

قارچ شیتاکه برای چی خوبه؟

تقویت سیستم ایمنی

شیتاکه همچنین می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

اثر این ماده خوراکی بر سیستم ایمنی ممکن است تا حدی به دلیل یکی از پلی ساکاریدهای موجود در قارچ شیتاکه باشد.

در حالی که سیستم ایمنی افراد با افزایش سن ضعیف می شود، طی مطالعه ای روی موش های آزمایشگاهی نشان داد که یک مکمل مشتق شده از شیتاکه به معکوس کردن برخی از کاهش های مرتبط با افزایش سن در عملکرد ایمنی کمک می کند.

اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی

چندین ترکیب موجود در شیتاکه دارای اثرات ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی هستند.

همانطور که مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن اثرات مثبتی دارد، برخی از دانشمندان فکر می کنند که پتانسیل ضد میکروبی در شیتاکه بوده که اهمیت بسیاری دارد.

تقویت استخوان ها

این قارچ یکی از اصلی ترین منابع گیاهی طبیعی برای تامین ویتامین D است.

بدن شما برای ساختن استخوان‌های قوی به ویتامین Dنیاز دارد، اما تعداد کمی از مواد غذایی حاوی این ماده مغذی مهم هستند.

میزان ویتامین D قارچ ها بسته به نحوه رشد آنها متفاوت است. هنگامی که در معرض نور UV قرار می گیرند، مقدار بیشتری از این ترکیب ایجاد می کنند.

طی یک مطالعه پزشکی موش های آزمایشگاهی که از رژیم غذایی کم کلسیم و ویتامین D تغذیه شدند، علائم پوکی استخوان نشان دادند. در مقایسه، آنهایی که کلسیم و شیتاکه تقویت شده با اشعه ماوراء بنفش دریافت کردند، تراکم استخوان بالاتری داشتند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که شیتاکه ویتامین D2 را تامین می کند. این نوع در مقایسه با ویتامین D3 که در ماهی های چرب و برخی دیگر از غذاهای حیوانی یافت می شود، فرم پایین تری است.

طریقه مصرف قارچ شیتاکه برای زگیل تناسلی

قارچ شیتاکه پس از صدف خوراکی، سومین قارچ محبوب در جهان است. گاهی اوقات می‌توانید آنها را در هایپر مارکت های بزرگ پیدا کنید. همچنین می توانید قارچ شیتاکه را به صورت خشک از خواربار فروشی تهیه کنید.

برخی از این دستورالعمل های شیتاکه را برای یک وعده غذایی سالم امتحان کنید:

  • کلم بروکلی و قارچ شیتاکه را هم بزنید و به رشته فرنگی اضافه کنید.
  • با استفاده از برنج، پنیر پارمزان و شیتاکه کاراملی، ریزوتو درست کنید.
  • از یک فتوچین خامه ای با شیتاکه و ریحان لذت ببرید.
  • فیله گوشت مرغ، گوسفندی یا گاو با سس شیتاکه.
  • سوپ قارچ شیتاکه خامه ای درست کنید.

عوارض احتمالی

اکثر مردم می توانند با خیال راحت شیتاکه مصرف کنند، اگرچه ممکن است برخی عوارض جانبی رخ دهد.

در موارد نادر، افراد ممکن است در اثر خوردن یا دست زدن به شیتاکه خام دچار بثورات پوستی شوند.

تصور می شود که این بیماری که درماتیت شیتاکه نامیده می شود توسط لنتینان ایجاد می شود.

علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از عصاره قارچ پودری ممکن است عوارض جانبی دیگری از جمله ناراحتی معده و حساسیت به نور خورشید ایجاد کند.

برخی همچنین ادعا می کنند که سطوح بالای پورین قارچ می تواند علائمی را در افراد مبتلا به نقرس ایجاد کند. با این وجود، تحقیقات نشان می دهد که خوردن قارچ با کاهش خطر ابتلا به نقرس مرتبط است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 دیدگاه دربارهٔ «درمان HPV و زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه + طریقه مصرف»

  1. فقط لیزر جواب میده به نظرتون یه ادم چقد باید قارچ بخوره تا یه زگیل از بین بره اخه؟!!!

    1. سارا کمالی

      سلام
      من زگیل داشتم
      با قطع تماس جنسی، زدن واکسن گارداسیل خارجی، استفاده از هگزایم، پاورفیت، ایمیونس و استفاده از قارچ‌ شیتاکه، خوردن میوه های قرمز مثل گیلاس، گوجه، توت فرنگی و سبزی های پهن برگ مثل اسفناج و کاهو و… ورزش کردن در باشگاه و بالابردن فعالیت و گردش خون… زگیل های من به دو عدد کاهش پیدا کرده و که سایز اونها به دو میلی متر رسیده با ارتفاع یک میلی متر

  2. با این قارچ درمان نمیشه الکی تلاش نکنین لیزر کنین زودتر راحت بشین

  3. من یکی از دوستام 4تا دونه زگیل داشت و از این قارچا استفاده کرد به یه ماه نرسیده خوب شد جاشم نموند

  4. خودتونو خسته نکنین این قارچا اصن تاثیر نداره فقط باید کرایو کرد یا لیزر

    1. hpvdarmanAdmin

      با سلام، مقدار مصرفی و روش استفاده در توضیحات بالا به طور کامل توضیح داده شده

  5. نحوه مصرف قارچ شیتاکه برای زگیل تناسلی رو توضیح میدین لطفا

  6. تاثیر قارچ شیتاکه بر زگیل تناسلی چقده؟ چون خیلی قیمتشون بالاس و اگه هیچ تاثیری نداشته باشه واقعا نمی ارزه

    1. hpvdarmanAdmin

      با سلام، میزان اثر گذاریشون روی بدن هر فرد به یه اندازه هست و نمیشه به طور قطعی گفت