عکس زگیل دست روی انگشت

درمان زگیل دست؛ [با لیزر، کرایو و خانگی] + هزینه و عکس

درمان زگیل دست و انگشت با روشهای قطعی و در عین حال سریع ، دغدغه اصلی کسانی است که به این عارضه مبتلا می شوند. به طور کلی زگیل ها برجستگی های کوچکی روی پوست هستند که نسبت به زائده های گوشتی دیگر رشد سریعتری دارند و ممکن است روی هر نقطه از بدن از جمله زگیل روی دست، صورت، پا، کف پا، گردن، زیر بغل، نواحی تناسلی و… ایجاد شوند.

این زائده ها گاهی به رنگ پوست هستند و فرد از طریق لمس کردن متوجه آنها می شود. برخی دیگر شکلی متفاوت با رنگ های دیگر دارند. زگیل های بدن در علم پزشکی و به انگلیسی verruca vulgaris شناخته می شوند. طبق تحقیقات پزشکی، انواع زگیل ها عفونی هستند و برخی از افراد به ویژه کودکان ، بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به آنها هستند.

علائم زگیل دست چیست؟

معمولا افراد از زگیل روی دست خود حس خوشایندی نداشته و احساس خجالت می کنند. از طرفی دیگر در اکثر موارد این زائده ها می توانند باعث اختلال در کوچکترین فعالیت های روزمره افراد شوند. زیرا علائم زیر را به همراه دارند:

  • خارش خود زائده و اطراف آن
  • قرمزی و ملتهب شدن 
  • احساس درد و سوزش در اثر تماس با اجسام
  • برآمدگی های زیر گوشتی و زبر
عکس انواع زگیل روی دست و انگشتان

برای خلاص شدن از این زائده ها

اگر علائمی از ابتلا به زگیل دست دارید که شما را بسیار اذیت می کند، همین حالا برای تعیین نوبت تماس بگیرید.

همچنین در موارد حاد تر می تواند علائم زیر را نیز داشته باشد:

  • خونریزی در صورت خارش و گیر کردن به اجسام
  • عفونت دست یا قسمت های مربوطه دیگر در صورت فعال بوده زگیل
سیستم ایمنی بدن اکثر مردم به طور طبیعی در عرض 2 تا 3 سال پس از ابتلا به ویروس، با آن مبارزه می کند. با این حال، زائده ها می توانند برگردد. زگیل روی دست می تواند ناراحت کننده و شرم آور باشد، اما سرطانی نیست.

روش های انتقال زگیل دست

یکی از دلایل اصلی که چرا زگیل ها انقدر شایع هستند، این است که از طریق تماس یک فرد سالم با زگیل یک فرد آلوده منتقل می شود. شایع ترین نوع ویروس اچ پی وی دسته ای است که باعث ایجاد زگیل در نواحی دست، پا، گردن و صورت می شود. 

سویه خطرناک از ویروس های hpv که باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند، فقط از طریق تماس ناحیه جنسی قابل انتقال هستند و این نوع به هیچ عنوان از طریق تماس معمولی اشخاص انتقال نمی یابد.

آیا زگیل دست مسری است؟

در پاسخ باید بگوییم که متاسفانه بله. اگر شخصی مبتلا به زگیل دست باشد و افراد دیگر را لمس کند، آنها را هم دچار می کند. حتی امکان انتقال زگیل از طریق حوله، صابون، لباس یا هر چیزی که با زگیل در تماس بوده وجود دارد.

چرا به زگیل مبتلا می شویم؟

عکس زگیل کف دست

اگر بخواهیم از علت اصلی آن صحبت کنیم، عامل ایجاد زگیل ویروسی است که به ویروس پاپیلومای انسانی یا ویروس اچ پی وی (HPV) معروف است. بیش از 60 نوع ویروس HPV وجود دارد. تاکنون هیچ درمان قطعی برای ویروس HPV کشف نشده است. اکثر افراد طی 2 الی 3 سال پس از آلودگی به این ویروس به طور طبیعی بدنشان با آن مقابله می کند. با این حال ، چند گروه از ویروس اچ پی وی وجود دارند که به طور خطرناک قابل انتقال هستند.

Each person’s immune system responds to the HPV virus differently, so not everyone who comes in contact with HPV develops warts.

واکنش سیستم ایمنی هر فرد به ویروس HPV متفاوت است، بنابراین هر فردی که با HPV در تماس است دچار زگیل نمی شود.

mayoclinic.org

حتی زگیل در کودکان هم یکی از عارضه های شایع است. طبق آمار بیشترین رشد زائده زگیل در کودکان 60% روی دست آن ها و درصد مابقی روی دیگر اعضا بدنشان می باشد. همچنین از هر 3 کودک و نوجوان، 1 نفر مبتلا به زگیل می شود. اما تنها 3 تا 5 درصد بزرگسالان زگیل دارند.

مطلب مرتبط: انواع ویروس اچ پی وی

تشخیص زگیل دست سرطانی از زگیل معمولی

زائده های ناشی از سلول های بازال سرطان پوست ممکن است گاهی خونریزی یا درد ایجاد کند. در حالی که زگیل ها ممکن است باعث درد شوند، به خصوص اگر روی نوک انگشت باشند، زگیل های معمولی نباید خونریزی کنند مگر اینکه خراشیده شوند. اگر زائده های زگیل مانند شما “خود به خود” شروع به خونریزی کرد، ممکن است سرطان پوست باشد.

در مقابل زگیل های معمولی برجسته بوده و دارای سطح ناصافی هستند که اغلب نقاط ریز و تیره روی آن دیده می شود. آنها ممکن است در اطراف ناخن، روی انگشتان دست و پشت دست رشد کنند. زگیل های معمولی هرگز سرطانی نمی شوند. فقط در صورت آسیب دیدن ممکن است خونریزی کنند.

پیشگیری

با انجام کارهای زیر می توانید احتمال ابتلا به زگیل را کاهش دهید:

  • از تماس مستقیم با افراد مبتلا به زگیل خودداری کنید.
  • ناخن های خود را نجوید! زیرا هر ویروسی که روی سطح دستان شما وجود داشته باشند، می توانند از طریق دهان منتقل شوند.
  • از وسایل شخصی دیگران مانند ناخن گیر، حوله، شانه یا برس و.. استفاده نکنید.
  • هنگام رفتن به سونا بخار یا خشک حتما حوله شخصی به همراه داشته باشید.

از بین بردن زگیل دست و بررسی درمان سریع

برای درمان و از بین بردن زگیل روی دست روش های مختلفی وجود دارد. که در ادامه به بررسی انواع آنها می پردازیم. این روش ها نسبت به شرایط هر فرد مانند سن، تعداد زگیل ها، اندازه و… بنا به تشخیص پزشک متغیر است. در ابتدا روشهای فوری را معرفی می کنیم که اکثر بیماران به دنبال آنها هستند:

درمان زگیل دست با لیزر

از آنجا که امروزه در علم پزشکی کمتر روش جراحی معمولی مانند بریدن زگیل انجام می شود، بهترین روش درمان و سریع لیزر درمانی می باشد که در عمل با لیزر از پرتوی شدید نوری برای سوزاندن و تخریب بافت زگیل استفاده می شود. این کار معمولاً در مطب پزشک یا کلینیک انجام می شود. بسته به تعداد زگیل هایی که باید برداشته شوند یا به اندازه ناحیه ای که باید درمان شود ، دکتر متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند. در صورتی که بیمار پس از عمل مراقبت های لازم را انجام دهد، احتمال بازگشت زائده ها صفر می باشد.

تعیین نوبت در کمترین زمان!

جهت اطلاع از هزینه ها، مشاوره و تعیین نوبت در کمترین زمان از طریق شماره روبرو ممکن با مشاوران کلینیک اچ پی وی در ارتباط باشید.

درمان زگیل دست

مطلب مرتبط : جهت خواندن مراقبتهای پس از عمل زگیل با لیزر کلیک کنید.

مزیت استفاده از لیزر نسبت به سایر روش ها :

  • درمان فوری در کمتر از یک ساعت
  • حداقل زمان استراحت به مدت چند روز
  • بازگشت سریع افراد به کارها و فعالیت های روزمره خود
  • از بین رفتن جای زخم زگیل به سرعت
  • ریکاوری پوست و محل زخم مانند روز اول
  • زمان بارداری به دلیل عدم جراحی زائده ها، استفاده از لیزر بهترین گزینه می باشد

هزینه لیزر زگیل دست

لازم به ذکر است که هزینه انجام عمل با لیزر نسبت به عوامل متعدد مانند تعداد زگیل های دست و اندازه آنها متغیر است. در نتیجه نیاز به بررسی مستقیم پزشک دارد. یا برای دریافت خدمات آنلاین و رایگان ما می توانید عکس زائده ها را از طریق واتساپ به شماره 09197715527 بفرستید تا همکاران ما هزینه دقیق را خدمت شما عزیزان عرض کنند.

فریز زگیل دست (کرایو ، انجماد)

فریز کردن که با نام ها علمی کرایوتراپی و انجماد زائده های گوشتی به کار برده می شود، یکی از دیگر عمل های رایج برای از بین بردن این نوع زائده ها است که روی دست شکل می گیرند. طی این روش که در کلینیک یا مطب پزشک انجام میگیرد، پس از بررسی زائده ها نیتروژن مایع یا کربن دی اکسید در دمای -196 درجه سانتیگراد بر روی زگیل دست اسپری می شود. در برخی از موارد ممکن است پزشک از بی حسی موضعی برای درمان و رفع زائده ها استفاده کند. این روش خیلی کوتاه مدت است و می تواند حدود نیم ساعت وقت بیمار را بگیرد.

در درمان با فریز کردن یا همان کرایو طبق آمار کلی 75 درصد از بیماران رضایت کامل داشته و تنها 15 درصد بیان می کنند که زائده ها برگشته اند که این احتمال در عمل با لیزر به صفر می رسد.

مطلب مرتبط: جهت خواندن مراقبتهای بعد از کرایو کلیک کنید

درمان با دارو و پماد

در مراحل اولیه که هنوز زگیل های دست کامل تشکیل نشده یا خیلی ریز می باشند، ممکن است که استفاده از محلول های اسیدی مانند سالیسیلیک اسید، پماد آلدارا یا فرمالدئید، قرص لوامیزول کمک کننده باشند. ولی زمانیکه که زائده به رشد کامل خود رسیده است، با استفاده از روش های دارویی فقط سطح زائده برداشته می شود و امکان انتقال آن بالاتر می رود زیرا کاملا درمان نیافته است. البته لازم به ذکر است که تمامی این شرایط بستگی به تشخیص پزشک برای انتخاب روش درمان زائده دارد.

مهمترین نکته، پرسیدن نظر متخصص قبل از درمان!

حتما با یک متخصص پوست یا جراح عمومی پیش از شروع درمان مشورت کنید. یا می توانید از طریق این شماره عکس های خود را برای مشاوران ما ارسال کنید.

درمان خانگی

روش های درمان در خانه بیشتر برای پیشگیری توصیه می شوند ولی برخی از مردم ادعا می کنند که توانسته اند با روشهای خانگی جواب مطلوب خود را بگیرند. اما چگونه؟! بگذارید برایتان بگوییم که استفاده از درمان های خانگی اگر همراه با درمان های پزشکی باشند، نتیجه فوق العاده ای به همراه دارند. البته با نظر پزشک…

سوالات متداول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 دیدگاه دربارهٔ «درمان زگیل دست؛ [با لیزر، کرایو و خانگی] + هزینه و عکس»

  1. وقتتون بخیر. ببخشید روی دست من 2تا زگیل داشت که رفتم دکتر بهم گفتن سالیسیلیک اسید استفاده کنم خوب میشه. ولی الان چند هفته هست که حس میکنم دوباره جاش برجسته شده. یعنی عود کرده؟ اگر لیزر کنم کلا از بین میرن؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز روزتون بخیر. نیاز هست که معاینه بشید یا عکس بگیرید و به شماره 09197715527 واتساپ کنید تا مشاوران ما بررسی کنند.

  2. فاطمه زهرا کریی

    سلام من 12 تا زگیل داشتم انها را بااسید سوزاندم ولی باز بیشتر شده و24 تا شده چیکار کنم

  3. آیا ژنوتیپ زگیل دست با زگیل ناحیه تناسلی متفاوته؟یعنی ممکنه کسی زگیل دست داره با تماس ناحیه تناسلی فرد دیگر اون رو به زگیل تناسلی مبتلا کنه؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. ویروس زگیل تناسلی عمدتا از طریق تماس نواحی تناسلی دو فرد با یکدیگر منتقل میشوند. موردی که شما میفرمایید بسیار نادر است.

  4. سلام و وقت بخیر. من چندتا خال برجسته اطراف دوتا از انگشتانم دارم که میخواستم بدونم میشه با لیزر ورشون داشت یا خیر؟ ممنون

  5. سلام دکتر من زگیل های پراکنده روی قسمت آرنج و ساعدم دارم که دقیقا یادم نمیاد از کی پیداشون شده. خطرناکن؟؟ حتما باید درمانشون کنم؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. ممکنه زمانی که به لباس برخورد می کنند یا روی سطحی دستتان کشیده می شود، گیر کنند. بنابراین پیشنهاد میکنیم برای درمان اقدام کنید. اگر تصمیم به درمان در کلینیک ما را دارید میتوانید با شماره 02188871078 بگیرید.

  6. سلام دکتر من زگیل دست دارم روی انگشت کوچیکم وجود داره میخواستم ببینم میتونم با لیزر درمانش کنم؟ چقدر زمان میبره؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله درمان زگیل انگشت با لیزر کمتر از این ساعت وقت میبره.

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز با گاز استریل پانسمان کنید و در اولین وقت به متخصص پوست مرجعه کنید

  7. زهرا جعفری

    سلام دکتر من ۹تا روی انگشت هام زیگیل دارم البته خوردم اینطوری شده هرروز داره بیشنر میشه خیلی اذیت میشم چیکار میکنم کنم؟

  8. سلام دکتر
    من روی انگشت اشارم زگیل زده که تقریبا دوسال بود اصلا نمیدونستم زگیله و اصلا اذیتم نمیکرد و حتی رشد هم نکرده بود
    یک روز به دکتر نشون دادم گفت با لیزر برش میدارم
    از وقتی لیزرش کرده نه تنها خوب نشده بلکه داره بزرگتر هم میشه و روی انگشتای دیگه هم داره زگیل میزنه
    حتی درد هم میکنه
    مشکلش چیه؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. ممکنه وقتی که هنوز زخم باز بوده تحریک شده و با انگشتان دیگه هم برخورد کرده که باعث شده ویروس پخش بشه و زائده های جدید ایجاد بشه. لطفا به شماره 09197715527 در واستاپ عکس ارسال کنید تا مشاوران ما تشخیص دهند که باید مجدد لیزر کنید یا با کرایو زائده برداشته شود.

  9. سلام ببخشید من روی دستم زگیل زدم علتش هم نمیدونم .اما روی آلت یا جاهای دیگه بدنم ندارم .آیا ممکنه از طریق برخورد دستم با آلت تناسلیم ،آلت تناسلیم هم زگیل بگیره؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. زنان دستگاه تناسلی دارند و کلمه ” آلت ” مختص به آقایان هست. و در ارتباط با احتمالی که فرمودید، بسیار کم است.

  10. سلام. من خیلی وقت پیش روی دستم یه زائده پوستی بود. ولی تقریبا یک ماه تعداد این زائده های کچیک خیلی زیاد شده و بشدت میخاره. برای درمانش چکار باید انجام داد؟

  11. سلام من ناخون كار هستم و يكي از مشتريام زگيل داشت و من لمس كردم اون موقع نميدونستم كه ممكنه واگير دار باشه . ممكنه من بگيرم؟ بعد از كار چندين بار دستمو شستم . اگر گرفته باشم ميتونم ناقل باشم ؟ يعني بعد از اون خانوم ممكنه بيماري رو به كس ديگه اي انتقال داده باشم؟ چقدر احتمال هست كه من بگيرم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز در صورتی که تماس مستقیم با زگیل داشتید امکان گرفتن ویروس زگیل وجود دارد. تا زمانی که زگیل روی دست شما ظاهر نشود، نمیتوانید آن را به بقیه انتقال دهید.

  12. نیلوفر

    سلام من تا آنجایی که یادم میاد از وقتی بچه بودم یک زگیل روی بند انگشت شست به وجود آمد و از بین نرفت تا چند سال بعد هم دوتا دیگه هم کنارش زد که من اقدام کردم برای لیزر ولی دوباره برگشت .
    و حالا هم که دوباره در اون ناحیه دوسه تا دیگه زده و بد تر از اون روی همون دست هم دوسه تا داره رشد می کنه و همچنین روی دست مخالفم هم زده .
    علت این پراکندگی چیه و من باید چکار کنم تا دیگه زگیل روی دستم به وجود نیاد ؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز شما باید برای درمان با لیزر یا کرایو اقدام کنید که زائده ریشه ای سوزانده شده و از بین برود. شماره تماس کلینیک برای مشاوره و تعیین نوبت: 02188871078

  13. Fatemeh .m.n.n.118

    سلام من نزدیک به یک سال هست که روی انگشت اشاره زیگیل زدم ۳ بار هم فریز کردم و باز برگشته و بزرگ تر شده ،الان یه قسمت دیگه ای از دستم هم زیگیل زده ،نمیدونم دیگه باید چیکارش کنم خارش و سوزش هم داره.

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز حتما لیزر کنید و داروهای تقویت سیستم ایمنی با تجویز پزشک استفاده کنید. میتونید برای درمان به کلینیک ما هم مراجعه کنید شماره تماس 02188871078

  14. طبیعیه از وقتی ناخونامو میجوام کنارش باد میکنه شبیه زگیل میشه؟؟

    1. hpvdarmanAdmin

      باسلام، خیر طبیعی نیست. اگر زگیل اطراف ناخوناتون زده باشه شما به نوعی از ویروس اچ پی وی مبتلا شدید که باید درمان بشه

    1. hpvdarmanAdmin

      با سلام، ما جراحی انجام نمیدیم درمان زگیل در کلینیک اچ پی وی فقط با لیزر انجام میشه