عکس اندام تناسلی مردان

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان + روشهای بزرگ کردن آلت با عکس

بزرگ کردن آلت تناسلی امروزه به یکی از دغدغه های زوجین در رابطه جنسی آنها تبدیل شده است. انسانها دارای دو جنسیت مختلف هستند که هر کدام از آنها برای تولید مثل نیاز به دیگری دارند. هم مردان و هم زنان برای تولید مثل دارای ارگان های خاصی هستند که به آنها در تولید مثل کمک می کنند. اندام تناسلی مردان که به آن آلت تناسلی نیز گفته می شود، نقشی اساسی در تولید مثل و مقاربت جنسی دارد. در ادامه به تشریح اندام های مردانه می پردازیم :

اندام های خارجی تناسلی مردان

  • آلت تناسلی مردان : ساختار این اندام لوله ای بدون استخوان و دارای عضله است. که در صورت تحریک و نعوظ مقدار زیادی خون به سمت آن روانه می شود.این عضو دارای سه قسمت است. قسمت اول ریشه آن که به بدن متصل است. قسمت دوم طول خود آلت تناسلی که با پوست پوشانده شده است و قسمت سوم کلاهک که به آن گلنس هم گفته می شود، توسط یک لایه نازک پوست با اسم ختنه گاه پوشانده شده است. این پوست شل در برخی از کشور ها با روشی به اسم ختنه برداشته می شود. دهانه مجرا ادراری نیز که وظیفه حمل ادرار را بر عهده دارد، در نوک آلت تناسلی مردان قرار گرفته است.

طول آلت تناسلی مردان در حالت نرمال چقدر است؟ حدود 12 الی 15 سانتی متر و قطری در حدود 4 سانتیمتر دارد. در طول این قسمت از بدن مردان نقاط حساسی قرار دارد که موجب تحریک جنسی فرد می شود.

  • کیسه بیضه : کیسه های بیضه در زیر آلت تناسلی قرار دارند، که بیضه ها از آن آویزان هستند. این عضو شامل بسیاری از اعصاب و عروق خونی می باشد. برای کنترل طبیعی دمای بدن و تکامل طبیعی اسپرم، لازم است که بیضه ها کمی خنک تر از دمای کل بدن باشند.
  • بیضه ها : این ارگان های بیضی شکل سلول های اسپرم و تستوسترون را تولید می کنند. در حالی که همه مردان با تمام اعضای جنسی خود متولد می شوند، ولی تا زمانی که به بلوغ کامل نرسیده اند این اعضاء عمل نمی کنند. میانگین سن بلوغ برای مردان حدود 12 است. در طی این زمان، تغییرات هورمونی بر ژنهای پسر اثر می گذارد و تغییراتی پایدار را ایجاد می کند که معمولاً به نام بلوغ شناخته می شود که در طی آن پسرجوان به مرد تبدیل می شود. این روند اثرات زیادی مانند رشد قد، رشد عضلانی و رشد مو در ناحیه تناسلی و صورت را به دنبال دارد.
عکس آلت تناسلی مردان

وظیفه دستگاه تولید مثل در مردان

بیضه ها وظیفه تولید مایع منی یا همان اسپرم را در اندام تناسلی مردان بر عهده دارند، که در اوج لذت جنسی یا ارگاسم آزاد می شوند. هر بیضه دارای لوله ها منی ساز است که اسپرم می سازند. و پس از ساخت اسپرم در لوله ای پیچ در پیچ که پشت هر بیضه قرار دارند، نگهداری می شوند. سپس این مایع یا همان اسپرم در لحظه انزال از طریق لوله ای که به پیشاب راه وصل می شود، از بدن خارج خواهد شد. تنها در هر بار انزال 750 میلیون سلول اسپرم وجود دارد ولی تنها یک سلول اسپرم با تخمک تشکیل نطفه را می دهد.

همچنین در اندام جنسی مردانه بیضه ها هورمون تستوسترون را تولید می کنند که به طور مستقیم در جریان خون جذب می شود. تستوسترون همراه با تنظیم تولید اسپرم و حفظ عملکرد جنسی، ویژگی های مردانه مانند موی صورت، صدای کلفت تر، توده عضلانی بیشتر و شانه های گسترده تر و … را ایجاد می کنند. این مورد ها به عنوان “ویژگی های جنسی ثانویه” شناخته می شوند.

ناهنجاریهای جنسی در مردان

عوامل بسیاری در ناهنجاری جنسی در مردان تاثیر گذارند که موجب اختلال در زندگی جنسی و عقیمی مردان می شوند. یکی از مهمترین این عوامل افزایش سن در مردان است که به کاهش عملکرد جنسی آنها می انجامد. ناهنجاری های جنسی در مردان عبارتند از:

  • ناتوانی جنسی (اختلالات نعوظ)
  • عقیمی
  • کاهش تعداد اسپرم ها
  • کاهش هورمون تستوسترون
  • انزال زودرس

شایع ترین بیماری های اندام تناسلی مردان

از شایع ترین بیماری ها در اندام تناسلی مردان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زگیل تناسلی در مردان
  2. اختلال در نعوظ
  3. ناباروری مردانه
  4. پروستاتیت
  5. هیپرپلازی خوش خیم پروستات یا BPH
  6. هیپوگنادیسم
  7. سرطان پروستات

همچنین بخوانید: زگیل تناسلی مردان {رایج ترین بیماری جنسی}

بیماریهای اندام تناسلی مردان

اهمیت تاثیر اندازه آلت تناسلی در رابطه جنسی

اینکه اندازه مهم است یا نه یک سوال فردی است. هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد که بتواند برای هر آدم در هر شرایطی گفته شود.
اندازه آلت تناسلی فرد ممکن است مهم باشد اگر:

  • داشتن ربطه و دخول دشوار است
  • نمی تواند تحریک کافی برای شریک زندگی خود ایجاد کنند
  • نمی تواند بهداخل اندام تناسلی شریک خود نفوذ کنند
  • دخول را دردناک می کند یا باعث آسیب می شود

برای مثال، طی یک آمار پزشکی گزارش شده است که 85 درصد از زنان از جثه شریک زندگی خود ابراز رضایت کرده‌اند. این در حالی است که 55 درصد از مردان می گویند که از اندازه آلت تناسلی خود راضی هستند.
به طور کلی مهمترین بخش رضایت جنسی است. تحریک کلیتورال برای توانایی بسیاری از زنان برای ارگاسم حیاتی است، که نشان می دهد مهارت جنسی بیشتر از اندازه برای رضایت زنان مهمتر است.
اختلال بدشکلی آلت تناسلی یک وضعیت روانپزشکی است که در آن اندازه یا شکل آلت تناسلی مرد به کانون شرم تبدیل می شود. این وضعیت می تواند مستقل از اندازه یا ظاهر آلت تناسلی نسبت به دیگران رخ دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه دربارهٔ «اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان + روشهای بزرگ کردن آلت با عکس»

  1. حالا اینجا خوبه یه سری سایتا کم مونده تصویر واضح از دستگاه تناسلی مرد رو هم بذارن خخخخ

  2. Wahid Ahmad

    سلام دکتر صیب
    من مشکل الت تناسلی دارم
    کة الت تناسلی من بة شکل درست استاد نمی شو وشل میباشد و زود انزال میشوم.
    میشو کة معلومات را بګذارید.