عکس زگیل تناسلی در دختر مجرد یا باکره

خطر زگیل تناسلی در دختر مجرد یا باکره⚡ بدون رابطه + درمان و علت

زگیل تناسلی زائده های ریز، گوشتی و کوچکی هستند که در نواحی دستگاه تناسلی مردان و زنان مانند: واژن، آلت تناسلی، مقعد، لابیا و رکتوم به دلیل ابتلا فرد به ویروس اچ پی وی hpv بوجود می آیند. این زگیل های تناسلی در دختران مجرد و باکره نیز می توانند ظاهر شوند. انتقال این زگیل های عموماً از طریق تماس پوستی ناحیه جنسی طرفین صورت می گیرد. حتی اگر زگیل ها مشاهده نشوند ولی ویروس داخل بدن فرد باشد، امکان انتقال ویروس hpv وجود دارد. درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد (باکره) چه به دلیل ویروس اچ پی وی بوده یا بر اثر عوامل دیگر به وجود آمده باشد، امکان پذیر است. که با توجه به شرایط فرد اعم از سن، سابقه پزشکی، تعداد زگیل ها و… انجام می گیرد. 

همچنین بخوانید: زگیل تناسلی چیست؟

علت زگیل تناسلی در دختر مجرد و باکره چیست؟

این عارضه به شدت مسری بوده و منتقل شدن این زگیل ها و ویروس ناشی از آنها لزوما از طریق دخول اتفاق نمی افتد. بلکه توسط تماس ناحیه های تناسلی با یکدیگر، رابطه مقعدی، رابطه جنسی دهانی و تماس قسمت هایی از پوست که کاندوم آنها را نمی پوشاند، امکان پذیر است. لازم است بدانید که امکان انتقال از طریق دست دادن، در آغوش گرفتن، حمام رفتن یا استفاده از توالت مشترک به ندرت وجود دارد و تقریبا نزدیک به صفر است.

عکس زگیل تناسلی در کشاله ران دختر مجرد

همچنین یکی از رایج ترین علت ها مبتلا بودن فرد به زگیل دست یا زگیل پا بوده که وقتی دست خود را به قسمت تناسلی می زنند، می تواند ویروس زائده به ناحیه تناسلی دختر مجرد نیز منتقل شود. در صورتی که هیچ کدام از این موارد را دختران تجربه نکرده و به صورت ناگهانی زائده ایجاد می شود، ممکن است علت آن وجود یک بیماری مقاربتی در بدن بیمار باشد. برای اطمینان از این موضوع حتما معاینه باید توسط دکتر زگیل تناسلی انجام شود.

علائم زگیل تناسلی در دختر مجرد (باکره)

این زائده ها در بدن افراد، علائم و نشانه های مختلفی دارند. از طرفی در برخی دیگر ممکن است بدون هیچ علائمی باشند یا داخل نواحی تناسلی رشد کنند اما در اکثر موارد با علائم زیر در افراد خود را نشان می دهند:

همچنین بخوانید: هزینه لیزر زگیل تناسلی و کرایو

تشخیص 

دختران هنگام مراجعه به دکتر زگیل تناسلی اکثرا احساس خجالت و شرم دارند. یکی از مهم نکات این است که پزشک به گونه ای برخورد کند تا دختران احساس بدی نداشته باشند و راحت بتوانند درباره مشکلشان صحبت کنند. دکتر در این وقت ویزیت کاملا درک می کند که اطلاعات شما شخصی است و می توانید با خیال راحت از روش انتقال و شرایط زگیل ها برای او صحبت کنید. 

در اولین ملاقات و آمدن نزد پزشک، او ناحیه ران ها، لگن، واژن و مقعد را بررسی میکند و در صورت لزوم، آزمایش یا بیوپسی (نمونه برداری) تجویز می شود.

دکتر در ارتباط با سابقه رابطه جنسی شما و علائم جسمانی سوال می پرسد و نسبت به شرایط موجود هر فرد، بهترین روش درمان را توصیه می کند. که در ادامه به بررسی روش های درمان قطعی می پردازیم.

درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد (باکره)

همانطور که پیشتر ذکر شد، روش درمان نسبت به شرایط هر شخص فرق دارد. در دختران مجرد و باکره معمولا بهترین روش درمان زگیل با لیزر می باشد. لازم به ذکر است که به محض تشخیص ، این عارضه نیاز به درمان دارد زیرا در صورت نادیده گرفتن، ممکن است منجر به سرطان رحم یا مقعد شود. سایر روش ها مانند :

درمان های دارویی

درمان زگیل تناسلی با دارو در دختر مجرد

فقط علائم را کاهش داده و ممکن است به جلوگیری از پخش شدن زگیل کمک کنند.

مطلب مرتبط: انواع روش های درمان دارویی زگیل

درمان های خانگی یا طب سنتی

این روش ها ممکن است به درمان زگیل های معمولی کمک کرده و علائم زگیل تناسلی را کاهش دهند ولی در درمان زگیل تناسلی خیلی موثر نمی باشند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی زگیل تناسلی واژن و مقعد

لیزر درمانی

درمان زگیل تناسلی با لیزر بهترین روش می باشد که می تواند ظاهر ناحیه تناسلی را مانند روز اولش کرده و احتمال انتقال را به صفر برساند. این روش سرپایی و در حداقل زمان انجام می شود که شما بتوانید خیلی سریع به خانه یا محل کارتان برگردید و به فعالیت خود ادامه دهید. اگر تعداد این زگیل ها زیاد باشد، باز هم بهترین روش پیشنهاد شده لیزر می باشد.

عکس لیزر زگیل تناسلی
عکس لیزر زگیل تناسلی

سایر روش ها

سایر روشهای درمان عبارتند از: 

سوالات متداول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 دیدگاه دربارهٔ «خطر زگیل تناسلی در دختر مجرد یا باکره⚡ بدون رابطه + درمان و علت»

  1. با سلام می خواستم‌بدونم از طریق لیزر قسمت های خصوصی هم انتقال پیدا می کنه؟

  2. علت زگیل تناسلی در دختر مجرد چی میتونه باشه؟ من دخترم 17 سالشه ولی چندتا زائده کنار مقعدش دراومده

  3. نازدخت

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من چند سالی میشه ک بواسیر دارم خیلی کوچیک بود دکترم رفتم گفت ارزش نداره بخاطرش جراحی کنی کوچیکه. اما یکی دو ماه اخیر متوجه شدم یه چیزایی توی مقعدم و بیرونش به وجود اومد گفتم حتما بواسیرمه ک بیشتر شده هر روز بیشتر داره میشه زدم گوگل شک دارم بواسیرمه یا زگیل مقعدی چون‌ شکل بواسیر نمیده دونه دونه و سفید رنگه بعضیاش جدا جدا و بعضیاش دسته این. خیلی میترسم ک زگیل باشه
    از کجا باید بفهمم زگیله یا بواسیر؟
    اگه زگیل باشه با لیزر برای همیشه از بین میره؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام برای تشخیص اینکه زگیل هست یا خیر باید تست پاپ اسمیر انجام بدید و به متخصص کلورکتال مراجعه کنید. بله هر 2 عارضه زیر نظر پزشک با لیزر قابل درمان هستند