آزمایش hpv

مراکز انجام تست hpv رایگان تهران و دفترچه تامین اجتماعی + نتیجه آزمایش

آزمایش hpv مشخص می کند که ویروس پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی در بدن یک شخص وجود دارد یا خیر. اگر شخصی مبتلا به این ویروس باشد، معمولا در سه حالت متوجه آن می شود:

  • به وجود آمدن زگیل تناسلی در نواحی واژن، مقعد، آلت تناسلی و دهان.
  • تغییر در سلول های دهانه رحم به شکل غیر طبیعی
  • ابتلا به سرطان دهانه رحم یا سرویکس Cervix

پزشک متخصص اگر ماهیتی غیر طبیعی در نتایج تست پاپ اسمیر بیمار مشاهده کند، یا مراجعه کننده 30 سال و بیشتر داشته باشد، آزمایش hpv را توصیه می کند.

لازم به ذکر است که در علم پزشکی، امروزه تست hpv فقط برای زنان قابل انجام است و برای مردان نتیجه مشخصی ندارد. البته برای آقایان روشهای دیگری وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید…

همچنین بخوانید: لیزر زگیل تناسلی در تهران (سرپایی و قطعی)

آزمایش hpv قبل از ازدواج

از آنجا که ویروس اچ پی وی hpv و زگیل تناسلی دو بیماری آمیزشی شایع می باشند که از طریق رابطه جنسی امکان انتقال تقریباً 100% دارند، قطعا پیشنهاد می شود که افراد پیش از برقراری رابطه جنسی یا ازدواج آزمایش دهند و اقدام به زدن واکسن اچ پی وی کنند. اکثر افراد از انجام این آزمایش خجالت می کشند یا احساس ناخوشایندی دارند. ولی انجام آن پیش از ازدواج ضروری می باشد. زیرا در صورت عدم آگاهی و مبتلا بودن به ویروس، به مرور زمان امکان ابتلا به انواع سرطان ها در نواحی تناسلی از جمله سرطان مقعد، سرطان دهانه رحم، سرطان رحم و تخمدان، سرطان آلت تناسلی و سرطان ریه بسیار بالا می رود. البته با تشخیص در زمان مناسب، می توان بهترین درمان زگیل تناسلی را انتخاب کرده و انجام داد.

واکسن hpv برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی و ویروس پاپیلوم انسانی بسیار موثر است البته باید بدانید که تزریق این واکسن در سنین مناسب (معمولا زیر 26 سال) و انجام توسط پزشک متخصص تاثیرگذار است. حتی در مواردی ممکن است دکتر با ترجیح خود، تزریق یک دوز دیگر را پس از ازدواج برای زن و مرد توصیه کند.

مشاوره رایگان کلینیک اچ پی وی

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

آزمایش hpv قبل از ازدواج

در نظر داشته باشید که انجام آزمایش خون پیش از ازدواج ربطی به آزمایش hpv ندارد و در خون فقط آنتی بادی های این ویروس یافت می شوند. در نتیجه نمیتوان فهمید که فرد در حال حاضر به Hpv مبتلا است یا خیر. متخصصان نیز آن را توصیه نمی کنند.

همچنین بخوانید: بهترین دکتر زگیل تناسلی

آیا افراد مبتلا به hpv باید از نظر سایر بیماریهای جنسی آزمایش شوند؟

بله. افرادی که درگیر ویروس اچ پی وی می باشند، شانس بیشتری برای ابتلا به ایدز HIV و هپاتیت دارند. در نتیجه بهتر است که برای انجام آزمایشات این دو بیماری هم اقدام کنند.

هزینه آزمایش hpv با دفترچه تامین اجتماعی

طبق اظهارات سازمان بهداشت، این آزمایش با دفترچه انجام نمی شود و آزاد می باشد. در سال 1402 هزینه آزمایشhpv pcr بین 600 هزار تا 1/000/000 میلیون تومان در آزمایشگاه های بزرگ و معتبر انجام می شود که این مبلغ در آزمایشگاه های فرهنگیان معادل 300 هزار تومان می باشد. ولی برای نرخ جدید سالانه باید به مراکز تشخیص مراجعه کنید.

همچنین ببینید: هزینه لیزر زگیل تناسلی و کرایو

مراکز انجام تست hpv اچ پی وی

خوشبختانه آزمایشگاه های فراوانی وجود دارند که این تست را انجام می دهند. شما می توانید پس از تهیه نسخه پزشک متخصص به آزمایشگاه های پاتوبیولوژی، ویروس شناسی و بسیاری از آزمایشگاه های دیگر مراجعه کنید. اگر ساکن تهران هستید و به دنبال این مراکز می گردید، می توانید به آزمایشگاه های زیر مراجعه کنید:

  • مرکز مقیمیان : خیابان شهید بهشتی. خیابان خالد اسلامبولی (وزرا). روبروی سینما آزادی. پلاک ۱۶
  • مرکز ناصرنیا : گیشا. خیابان نصر. خیابان ۳۴. بعد از تقاطع اول. نادری نیا. نرسیده به خیابان شهید فامیل محمدی. پلاک ۵۵. طبقه اول
  • مرکز اکبرآباد : خ نواب- خ محبوب مجاز- نرسیده به خیابان ناهید- جنب آموزش و پرورش سابق
  • مرکز خدمات سلامت جوادیه (برون سپار) :  تهرانپارس – انتهای خیابان جشنواره – خیابان زهدی – ابتدای خیابان ملکی – پلاک ۳۷۷

توجه کنید! حتما پس از تماس گرفتن و تعیین نوبت به این مراکز مراجعه کنید زیرا در غیر این صورت پاسخگو شما عزیزان نمی باشند.


زگیل تناسلی زنان زگیل تناسلی مردان


اهمیت انجام آزمایش زگیل تناسلی و hpv در زنان

تست پاپ اسمیر و Hpv هر دو از آزمایشاتی هستند که از آنها برای شناسایی زگیل تناسلی داخل واژن و اینکه فرد به اچ پی وی مبتلا است یا خیر انجام می شوند. انجام این تست ها هر 3 یا 5 سال یک بار زیر نظر پزشک برای خانم ها ضرورت دارد. چرا که در صورت غفلت منجر به عارضه های جبران ناپذیری مانند سرطان شده و در صورت بروز زگیل تناسلی در بارداری، درصد بالایی برای مبتلا شدن جنین وجود دارد.

آزمایش hpv در زنان چطور انجام می شود؟

زنان حامله در صورتی که اوایل یا اواسط بارداری پس از انجام تست متوجه ابتلا به این ویروس شدند، حتماً برای زایمان باید سزارین شوند.

آیا امکان تشخیص hpv با آزمایش خون وجود دارد؟

در تست hpv می توان آنتی بادی این ویروس را مشاهده کرد. ولی با آزمایش خون وجود آنتی بادی در خون فقط می تواند بیان کننده این اتفاق باشد که فرد در دوره ای از زندگی در معرض این ویروس قرار گرفته ولی نمی تواند مشخص کند که در حال حاضر به این ویروس مبتلا می باشد یا نه.

آزمایش Hpv مردان 

بر خلاف زنان، ویروس اچ پی وی در مردان خیلی شایع نمی باشد ولی در هر صورت مردانی هم وجود دارند که به این عارضه مبتلا می شوند. این دسته از مردان عبارتند از:

  1. آقایان مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف (از جمله مبتلایان به HIV) که به HPV نیز آلوده می شوند.
  2. مردانی که رابطه جنسی مقعدی دارند (همجنس بازان) بیشتر به HPV مقعد مبتلا می شوند و به سرطان مقعد نیز همینطور. 
آزمایش dna برای تشخیص اچ پی وی مردان

در حالی که بعضی از پزشکان بیان میکنند هیچ راه تشخیص اچ پی وی تا کنون برای مردان کشف نشده است، بعضی دیگر اظهار دارند از طریق آزمایش DNA و نمونه برداری از قسمت های زیر امکان تشخیص وجود دارد:

  • سطح آلت تناسلی
  • ادرار
  • مایع منی
  • ختنه گاه
  • پوست نزدیک به سر آلت تناسلی
  • پوست دور مقعد و کانال مقعد

نتیجه و تفسیر 

پس از انجام آزمایش به خانه برگردید و به فعالیت های روزمره خود ادامه داده تا نگرانی ها از بین بروند. سوالی که باید از پزشک بپرسید این است که کی می توانید برای گرفتن نتیجه تست مراجعه کنید.

زمانی که نتیجه را گرفتید، به دو صورت نمایش داده می شوند: مثبت ، یا منفی.

تست مثبت آزمایش hpv نشانه چیست؟

نتیجه مثبت به این معنی است که شما مبتلا به نوعی از HPV هستید که با سرطان دهانه رحم مرتبط است. البته این بدان معنا نیست که شما اکنون به سرطان دهانه رحم مبتلا هستید. بلکه یک علامت هشدار دهنده است که ممکن است در آینده سرطان دهانه رحم ایجاد شود. پزشک شما احتمالاً در طی یک سال جاری تست پیگیری را برای دیدن پاک شدن عفونت یا بررسی علائم سرطان دهانه رحم تجویز می کند. 

تست منفی نشانه چیست؟

جواب منفی به این معنی است که شما درگیر هیچ کدام از گونه های ویروس اچ پی وی نیستید و امکان ابتلا به سرطان دهانه رحم نیز وجود ندارد.

نسبت به نتایج آزمایش شما، پزشک متخصص یکی از تست های زیر را برای قدم بعدی و اطمینان بیشتر، با تشخیص خود تجویز می کند:

نظارت عادی یا نرمال مانیتورینگ

اگر سن شما بالای 30 سال است، و نتیجه آزمایش HPV منفی و تست پاپ نیز طبیعی باشد، به طور طبیعی برای تکرار هر دو آزمایش به فاصله پنج سال صبر می کنید.

کولپوسکوپی Colposcopy

در این روش پیگیری ، که در صورت غیرطبیعی بودن تست پاپ اسمیر بیمار توصیه می شود ، پزشک از لنز بزرگنمایی ویژه (کولپوسکوپ) برای بررسی دقیق تر دهانه رحم استفاده می کند.

بیوپسی یا نمونه برداری

در این روش که معمولاً همزمان با کولپوسکوپی انجام می شود، پزشک نمونه ای از سلول های دهانه رحم را می گیرد تا با میکروسکوپ از نزدیک شخصاً بررسی کند.

برداشتن سلولهای غیرطبیعی دهانه رحم

برای جلوگیری از رشد سلول های غیرطبیعی و تبدیل به سلول های سرطانی ، پزشک ممکن است روشی را برای از بین بردن نواحی از بافت که حاوی سلول های غیر طبیعی است ، پیشنهاد کند.

تفاوت تست پاپ اسمیر و آزمایش اچ پی وی

تست hpv و پاپ اسمیر هر دو به یک شکل انجام می شوند. متخصص زنان یا دکتر مرکز بهداشتی که به آن مراجعه کرده اید، از یک ابزار ویژه جهت نمونه برداری از سلول های دهانه رحم برای انجام آزمایش استفاده می کند. زیرا اچ پی وی ویروسی می باشد که موجب دگرگونی این سلول ها می شود. در نتیجه بهترین قسمت برای نمونه برداری و جواب قطعی در زنان دهانه رحم می باشد. 

عکس تست پاپ اسمیر

 اما تفاوتی که بین آنها وجود دارد، کاربرد نتیجه آنهاست. در ادامه تمام این تفاوت ها ذکر شده اند:

  •  آزمایش پاپ اسمیر برای پی بردن به تغییرات درون سلولی دهانه رحم انجام شده و نمونه به آزمایشگاه فرستاده خواهد شد تا بتوان تغییر در سلول ها را خیلی دقیق بررسی کرد. در حالی که تست hpv برای تشخیص وجود ویروس به کار می رود نه تغییرات درون سلولی.
  • پاپ اسمیر روشی مناسب برای یافتن سلول های سرطانی یا سلول هایی که ممکن است در آینده سرطانی شوند، می باشد. همچنین پزشک می تواند این دو تست را همزمان انجام دهد که به آن co-testing گفته می شود و شما متوجه نمونه برداری نخواهی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

79 دیدگاه دربارهٔ «مراکز انجام تست hpv رایگان تهران و دفترچه تامین اجتماعی + نتیجه آزمایش»

  1. سلام . من 27 سالمه و یکم مشکوکم به اینکه اچ پی وی دارم یا نه. میتونم آزمایش بدم الان؟؟

    1. سلام وقت بخیر ازمایش اچ پی وی دادم دکتر ی چیزی مثل گوش پاک کن کرد تو یه محلولی مالید به جاهایی که مشکوک بود و داخل لوله التممم چرخوند آیا این آزمایش خوبی هست؟

  2. ممنون از مطلب خیلی خوبتون واقعا. من خیلی وقت بود که دنبال پایگاهاش میگشتم. تو هیچ سایتی پیدا نکردم بعداز اینکه توی سایت شما دیدم رفتم انجام دادم. منتظر نتیجمم الان

  3. من این آزمایش رو انجام دادم. هر چند وقت یبار باید انجام بشه به نظرم خیلی خوبه.

    1. hpvdarmanAdmin

      درسته، برای افرادی که از نظر جنسی فعال هستن سالی یکبار توصیه میشود

  4. اگه درمان شده باشیم و کاملا زگیل ها از بین رفته باشن بازم ممکنه که اچ پی وی داخل بدن باشه؟ اگر آزمایش بدیم مشخص میشه؟

  5. سلام من رابطه واژینال نداشتم فقط آنال.
    اون هم اکثرا با کاندوم بوده.
    ۲۱ ساله هم هستم.
    آیا لازمه تست بدم؟ چون می‌خوام واکسن بزنم.
    اما مسئله اینه تا حالا رابطه واژینال نداشتم و اصطلاحا باکره هستم.
    اما میترسم گرفته باشم از روابط انالم.
    و مهم تر از اون می‌خوام واکسن اچ‌ پی وی بزنم.

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله باید آزمایش بدید چون اچ پی وی از طریق تماس ناحیه تناسلی هم منتقل میشه و کاندوم تمام قسمت ها رو نمی پوشاند. شما ابتدا باید آزمایش بدید و در صورت منفی بودن جواب آزمایش میتونید واکسن بزنید. در صورتیکه جواب آزمایش مثبت بود، برای زدن واکسن با پزشک مشورت کنید.

  6. چه مراکزی بیشترین نوع hpv رو میتونن تشخیص بدن؟ یه مرکز خوب میخوام معرفی کنید که بتونه بیشترین تعداد ویروس رو با کمترین خطا نتیجه بده. خیلی آزمایشگاه ها بودن نتایجشون درست نبوده یا فقط تیپ های اندکی از ویروس رو میتونن شناسایی کنن.
    ممنون

  7. سلام وقت بخیر
    مامانم تو دو روز دوبار نمونه آزمایش پاپسمیر انجام دادن یعنی اینکه نمونه اول رو گم کردن و روز بعد دوباره این نمونه برداری رو انجام دادن بنظرتون جواب آزمایشات دقیق انجام میشه یا ن ؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله جواب آزمایش پاپ اسمیر دقیق هست و تقریبا درصد خطا نداره

  8. سلام من یه رابطه محافظت نشده داشتم چه مدت بعد رابطه تست hpv رو انجام بدم که جوابش قطعی باشه؟

  9. سلام. جواب تست پاپ اسمیر همسرم منفی بوده ولی همیشه بعد رابطه دچار عفونت میشه چون من خودم زگیل تناسلی داشتم آیا ممکنه با اینکه جواب پاپ اسمیر منفی بوده ولی hpv داشته باشه ؟

  10. سلام. من زگیل تناسلی داشتم و با کرایو برداشتم الان 7سال گذشته دیگه بالا نیومد الان سه ساله ازدواج کردم همسرم الان بارداره قبل بارداری آزمایش پاپ امیر انجام داد جوابش منفی بود ولی همیشه بعد رابطه عفونت میگیره امکانش هست با اینکه پاپ اسمیر منفی بوده ولی hpv داشته باشه ؟باید چیکار کرد ؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز اگر جواب تست پاپ اسمیرشون منفی بوده امکان احتمال به اچ پی وی وجود نداره. ایشون دشتگاه تناسلیشون حساس هست و بهتره زمان رابطه از کاندوم استفاده کنید و بعداز رابطه هم از ژل شستشو استفاده کنند.

  11. سلام
    ایا امکان انتقال از خانم به اقا با رابطه دهانی(خوردن الت مردانه) در مورد hpv نوع ۵ و ۶ که دکتر هم گفته لو ریسک هست و مخاطی و پوستی نیست ممکنه؟ ایا نیازی هست که من هم تست بدم . ممنون

  12. سلام
    تست hpv در دختران باکره به چه صورت هست؟ و نمونه‌برداری از چه طریقی انجام میشه؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. اگر از جلو رابطه برقرار نکرده باشید امکان تست پاپ اسمیر وجود ندارد و میتوانید آزمایش خون دهید.

  13. سلام من ۲۴ سالمه هیچ عللمتی ندارم دو دز واکسن گارداسیل هم امسال زدم ولی میترسم داشته باشم، آیا لازمه از الان آزمایشات روتین انجام بدم؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. احتمال ابتلا شما نزدیک به صفر هست. ولی برای اطمینان میتونید تست پاپ اسمیر انجام دهید.

  14. سلام
    وقتتون بخير
    من ٢٦ سالم هست و ٦ سال پيش طي رابطه اي به hpv مبتلا شدم و بعد از اينكه زگيل هاي اطراف واژن رو سوزوندم ديگه تا الان ضايعه اي نديدم. در طول اين مدت هم براي تقويت سيستم ايمني ويتامين نسبتا زياد مصرف كردم. اما حدود دو هفته هست كه احساس ميكنم چيزي در گلوم گير كرده و هيچ دردي نداره. ايا ممكنه بر اثر hpv ايجاد شده باشه؟ خيلي نگرانم سرطان گرفته باشم :((
    بعد من اگر الان بخوام ازمايش بدم ببينم ويروس بعد از ٦ سال هنوز تو بدنم مونده و اگر مونده از چه ژنوتايپي هست بايد چه ازمايشي بدم ؟ ازمايش خون مشخص ميكنه؟ چون ويرجين هستم و پاپ اسمير امكانش نيست
    و كجا اين تستو انجام بدم كه مطمئن باشم جوابش دقت بالايي داره ؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله آزمایش خون هم میتونید انجام بدید. داخل همین مطلب مراکز آزمایش به همراه شماره تماس ذکر شدند. برای تشخیص دقیق حتما لازم هست که توسط متصص معاینه شوید.

  15. مهرداد

    سلام وقت شما بخیر
    من با شخصی سکس داشتم و ایشون آزمایش HPV داده ولی چون رابطمون تموم شده جواب رو به من نمیگه. من متوجه شدم که ایشون واکسن گارداسیل رو زده بعد از آزمایش. من چنتا سوال دارم :
    1- با توجه به اینکه واکسن زده چقدر احتمال داره که تستشون مثبت بوده باشه (چون معمولا واکسن برای پیشگیری هست) ؟؟؟
    2- اگر مثبت باشه چند درصد امکان ابتلای من وجود داره ؟؟ با توجه به اینکه من خوندم که اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشه امکان ابتلا کم هست.
    3- اگر من بخوام آزمایش بدم آیا جواب آزمایش صحیح هست ؟؟ چون من تو برخی سایت ها خوندم که آزمایش HPV برای آقایون وجود نداره.
    4- اگر من آزمایش دادم و جواب منفی شد میتونم با خیال راحت زندگی کنم و مجدد سکس داشته باشم ؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. ممکنه منفی بوده باشه جواب ایشون یا مثبت. در هر صورت قطعی نمی توان گفت چون شما هم باید برای آزمایش اقدام کنید. اگر به ویروس اچ پی وی مبتلا نشده باشند و جواب تست منفی بوده باشه میتونن واکسن بزنن و مشکلی نیست. برای نوشتن آزمایش به متخصص مردان مراجعه کنید.

      1. hpvdarmanAdmin

        سلام دوست عزیز از داروخانه های مطرح سرارسر کشور میتونید تهیه کنید.

  16. سلام دکتر ببخشید پارتنر من زگیل تناسلی داشت و ب من هم منتقل شد.یکسال درگیر این زگیل ها بودم و سرانجام بعد درمان نزدیک ۴ماهه ک زگیل ها خوب شدن و اثری ازشون نیست…. زگیل های پارتنرم هم خوب شده و اثری ازشون نیست…. الان با این اوصاف اگر ویروس توی بدن جفت مون هم باشه ممکنه دوباره بهم منتقل کنیم؟ من واکسن دو‌ دوز زدم. چون ضایعه ای نیست در حال حاضر…آیا امکان دوباره در اومدن زیگیل بر اثر رابطه جنسی هست؟

  17. سلام ببخشید قبل از زدن واکسن گارداسیل انجام آزمایش خون ضرورت داره؟ و اینکه تو نسخه برای چک کردنش چی می نویسن؟

  18. سلام شریک جنسی من که یک خانم هستند دچار زگیل تناسلی شده اند من از کجا باید متوجه شوم که ایا الوده هستم یا خیر در ضمن هیچ گونه علامتی روی الت و اطراف ندارم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. باید به متخصص اورولوژیست مراجعه کنید تا آزمایش اچ پی وی واستون بنویسند.

  19. درود ، بعد از رابطه مشکوک چقدر زمان میبره تا علائم داشته باشیم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز بستگی به سیستم ایمنی بدن فرد دارد. برخی از افراد از یک الی دو هفته بعد دچار علائم می شوند و برخی هم ممکنه چند ماه بعد علائم را تجربه کنند.

  20. مهرداد

    سلام من زیگیل رو دارم علائمم دارم دو سال نیم گذشته ولی نرفته میگفتن که بعد دو سال میره از بدن ولی نرفته هنوز چیکار کنم که خنثی بشه تو بدنم و ایا یه روزی خنثی شد میتونم ازدواج کنم الان ۳۳ سالمه و مرد هستم

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. در صورتی بعد از مدتی زگیل از بین میره که شما تحت درمان قرار گرفته باشید. باید برای درمان به متخصص بیماریهای مردان مراجعه کنید تا امکان انتقال ویروس به شریک زندگیتون وجود نداشته باشه.

      1. مهرداد

        پیش متخصص اورولوژی رفتم گفت که میرن بعد دوسال بدن خودش دفعش میکنه ولی هنوز خبری نیس البته گفت که باید بدنت رو تقویت کنی با تغذیه سالم

        1. hpvdarmanAdmin

          سلام دوست عزیز این ویروس با تقویت سیستم ایمنی بدن فقط ضعیف شده و از بین میره. اگر شما به زگیل تناسلیم دچار شدید اول باید زگیل ها را با لیزر درمان کنید و سپس برای از بین برن ویروس تحت نظر متخصص باشید.

          1. مهرداد

            یعنی اگه حتی یه دونه باشه خودش نمیره دیگه لیزر نکنم
            اینم بگم داشتم با محلول رفته جاشم نمونده الان یکیه خودم گذاشتم تا ببیینم کی میره که بعد برم ازمایش خون

          2. hpvdarmanAdmin

            تا زمانی که زگیل ها در بدن شما به وجود می آیند، طبیعتا به ویروس مبتلا هستید.

      2. سلام
        دختر ۲۳ ساله رابطه مقعد بارها داشتم و یکبار هم تخلیه اسپرم ب مقعدم
        و الان اطراف مقعدم حس میکنم دونه های ریز زده و وقتی مقعدم رو‌حالت سفت میگیرم حس میکنم اطراف مقعدم و داخل مقعدم سوزن سوزنی میشه و درد ندارم و کمی خارش گاهی سوزش خاستم بدونم نشونه زیگیلی چیزی هست ؟راهه درمانش چیه از چه انتی بیوتیک باید استفاده کرد شرایط محمدوده بخاطر خانواده نمیتونم ب پزشک مراجعه کنم

        1. hpvdarmanAdmin

          سلام دوست عزیز. بله احتمالش وجود داره. بهترین روش درمان لیزر یا کرایو هست و پیشنهاد میکنیم حتما به متخصص زنان یا جراح عمومی مراجعه کنید زیرا در صورت به وجود آمدن زگیل ها به داخل مقعد امکان ابتلا به بیماری و عفونت های مقعد وجود دارد. همچنین در کنار یکی از این دو روش قطعی درمان سیستم ایمنی بدن خود را با مصرف ویتامین ها تقویت کنید.

  21. سلام من ازمایش img و igg از طریق خون گیری دادم و عدد طبیعی igg چند هست؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. این مورد بستگی به کیت انجام آزمایش آزمایشگاهی دارد که در آنجا تست دادید. به علاوه حد نرمال igg و img رو روبروی برگه جواب آزمایش مربوط به هر کدوم رو نوشته است.

  22. سلام، براي تشخيص اچ پي وي دهاني هم ازمايش انجام ميشه؟؟ اگر بله به كجا بايد مراجعه كنم؟

    1. hpvdarmanAdmin

      سلام دوست عزیز. بله. آزمایشگاه های پاتولوژی این آزمایش رو انجام می دهند.

      1. یعنی اگر توی دهان زگیل نباشه هم تست رو انجام میدن؟اگر بخوایم مطمین باشیم ک انواع بی علامت رو نداریم

        1. hpvdarmanAdmin

          اگر علائمی ندارید این مورد رو باید با آزمایشگاه مطرح کنید.

      2. نامشخص

        سلام،
        من عقد بودم هیچ گونه رابطه از جلو و عقب با نامزدم نداشتم، دوران عقد متوجه یه ضایعه شدم فکر کردم جوش هست دست بهش نزدم گفتم خودش میره،
        الآن یکسال عروسی کردم دیدم نرفته شک کردم وبعد تو گوگل درمورد زگیل جستجو کردم، بعد رفتم دکتر زنان گفتن زگیل هست برام کرایو کرد بعد آزمایش پاپ اسمیر هم دادم گفتن آزمایشتون مشکلی نداره خوبه،
        میخواستم بپرسم همسرم هم باید الآن بره دکتر یا نه؟
        چون همسرم هیچگونه علائمی نداره…

  23. اگر توی دهان زگیل نباشه هم میشه این تست رو انجام داد؟یعنی در حال حاضر علامتی نباشه ولی برای اطمینان تست بدیم؟

  24. سلام من سال ۹۳ زیگیل تناسلی گرفتم با مراجعه به متخصص پوست ایشون کرایو تراپی رو تجویز کردن.بعد از یکسال کاملا از بین رفت .الان بعد از ۶ سال هیچ اثری ازش نیست.ایا نیاز که آزمایش بدم؟؟یه سری از این پیج های اینستاگرام هستن که میگن ویروس تو بدنت میمونه از بین نمیره باید دارو بهت بدیم سیستم ایمنیت قوی بشه.آیا نیازه که آزمایش بدم؟؟من آقا هستم ۳۴ ساله

  25. سلام وخسته نباشید من ۳۱سالمه ازدواج نکردم ولی رابطه دارم یک سوال من خارش و سوژش ادرار دارم و با خوردن و استفاده دارو خوب میشم ولی وقتی دارو تموم میشه یا رابطه دارم یا یه کوچولو بهداشت زیادمو کمتر انجام بدم یا رابطه داشته باشم دوباره شروع میشه
    و الان یه ۲ ماه یکم تکرر ادرا گرفتم و درد همراه ادرار البته بعداز تغیر پارنتر سک/سم

  26. نامشخص

    سلام،
    من دوران عقدم متوجه یه ضایعه شدم، و اینکه هیچگونه رابطه ایی از واژینال یا مقعد نداشتم، اولش فکر کردم جوش هست گفتم میره،
    تا اینکه الآن یکسال هست عروسی کردم دیدم اصلا تکون نخورده بهش شک کردم، رفتم دکتر زنان گفتن زگیل هست برام کرایو کرد و پاپ اسمیر ازم گرفت تا اینکه جواب آزمایشم اومد نشون دکتر دادم گفتن هیچ مشکلی نداری وخوبه جواب آزمایش،
    میخواستم بپرسم نیازی هست همسرم هم آزمایش بده یا نه؟
    چون همسرم هیچگونه علائمی نداره…

  27. سلام
    امکان انتقال از دست آلوده با پوست غیر از آلت تناسلی وجود داره؟

  28. سلام اگر ویروس اچ پی وی از بدن پاک شده باشه زگیل ها باید خود به خود از بین برن یا ربطی نداره ؟ و الان که یعد از ۶ سال هنوز زگیل ها وجود دارن یعنی ویروس در بدنم وجود داره ؟؟؟(هیچ درمانی انجام ندادم)

  29. سلام وقتتون بخیر
    من تا حالا هیچ نوع رابطه ای نداشتم ولی دچار زگیل تناسلی شدم
    دلیلش چی میتونه باشه و اینکه باید چیکار بکنم که هم درمان شم و هم امکان ابتلای دوباره به حداقل و صفر برسه؟؟
    ممنون

  30. سلام وقت بخیر من رو آلت همسرم حدود ۱۰ تا دونه ازین زائده های گوشتی که شبیه زگیل تناسلی هست دیدم ، حدودا ۵ سالی میشه که ازدواج کردیم و من دیدم این زایده ها رو،تو این مدت نه زیاد شده نه کم .ممکنه زگیل تناسلی باشه ؟!و اگر هست کجا باید مراجعه کنه ک آزمایش بده

  31. م.عباسی

    سلام آیا مرکزی هست که تست اچ پی وی رو رایگان انجام بدن؟؟؟؟؟

  32. سلام بنده با دختر خانمی رابطه داشتم که بعدا متوجه شدم ایشون مشکل دهانه رحم و گویا حتی سرطان رحم داشتن که چنسالی تحت کنترل پزشک بودن بابت این قضیه و احتمال وجود ویروس در بدنش نگرانم هرچند به گفته خودشون هیچ ارتباطی با hpv نداره و دکترشونم چیزی راجع به منع رابطه یا ویروس بهشون تذکر نداده هیچوقت بابت استرسی که دارم نیازه من ازمایش بدم ؟

  33. سلام من تست پاپ اسمیر و اچ پی وی دادم منفی هستن ولی رو لابیای مینور واژنم به صورت خطی و قرینه زائده هایگل کلمی زده آیا زگیل تناسلی هستن؟

  34. سلام،
    میشه قیمت تست HPV رو بگید؟ به من گفتند که قیمت های متفاوتی دارد. چه تفاوت هایی دارند؟ قیمت آزمایشی که می تواند اکثر ژنوتیپ های HPV را تشخیص دهد چقدر است؟

    بهترین،
    هانا سی

    1. سلام وقت بخیر ،آیا ازطریق لمس آلت با دست و لب گرفتن ویروس منتقل میشه ؟

      1. hpvdarmanAdmin

        باسلام، خیر فقط از طریق تماس جنسی یا رابطه منتقل می شود.

  35. سلام وقتتون بخیر من تست دادم مثبت بوده و رنج 45 و دکتر کولپوسکپی گرفتند الان همسر من هم مبتلا شدند ؟ یا اینکه نه؟ البته من تست پاپ اسمیر معمولی داده بودم و بعد تو آزمایشگاه گفتم که اون رو هم انجام بدن که پاپ اسمیرم سالم بود ولی تست دوم مثبت بود میشه توضیح بدیدامکان داره آزمایش مثبت کلذب باشه و اینکه دکتر گفتن که یه نقطه خونریزی دارم روی سیروکس البته من 10 روز قبلش سونو داخلی دادم امکان داره اون خونریزی بخاطر سونو داخلی باشه

  36. سلام من پسرم۱۶ساله هستن دورکلاهک دونه های ریز درآمده بودبردم دکتر گفت چیزهایی نیست ولی آزمایش hvpنوشتن رفتیم آزمایشگاه نمونه ادرار گرفتن ولی با دفترچه بیمه قبول نکردن و۱۶۰۰ گرفتن بعداتوسایتهاخوندم که برای افرادی که رابطه نداشتن وسنشون پایینه آزمایش لازم نیست لطفاراهنمایی کنیدممنون

  37. سلام من ۲۶ سالمه، ۷ سال پیش چند بار رابطه مقعدی بدون کاندوم داشتم، تا به حال رابطه واژینال نداشتم ولی اورال هم داشتم. آزمایش خون مربوط به HIV و انواع هپاتیت هارو انجام داده بودم و منفی بودن. الآنم زگیل که ندارم و کلا هیچ علائمی ندارم، فقط در طول این سال ها دو سه بار بار هنگام اجابت مزاج چند قطره خون ریزی مقعد داشتم که فکر میکنم بخاطر یبوستم باشه و به هنگام خونریزی درد و سوزشی هم نبود. ولی در کل می‌خوام آزمایش hpv بدم که خیالم راحت باشه، به نظرتون امکان داره مبتلا باشم؟ و الان باتوجه به اینکه آنال و اورال داشتم ولی باکره هستم تست به چه شکل انجام میشه؟

  38. سلام وقت بخير
    من تست دادم اح چ پي وي مثبت ولي تست پاپ اسمير منفي بوده ميهوام بدونم ممكنه خطا باشه و تست اشتباه باشه و نياز به تست مجدد باشه؟

  39. رکسانا

    ممنونم از اینکه آدرس دقیق همه شعبه ها رو گذاشتین من خیلی دنبالشون میگشتم